Lataa korttisovellus

Aktian korttisovelluksessa pääset katsomaan ja hallinnoimaan maksukorttisi tapahtumia ja asetuksia ennätysnopeasti, kirjautumalla sovellukseen pelkällä PIN-koodilla!

Näin asioit korttisovelluksessa

  • Näet käytettävissä olevan saldon (Debit ja Credit).
  • Näet vahvistetut korttitapahtumat reaaliajassa.
  • Suljet kadotetun kortin tilapäisesti ja avaat sulun, jos korttisi löytyy.
  • Aluerajauksen avulla valitset itse missä korttisi toimii, maantieteellisesti ja verkossa.

Aktia Kortti -sovelluksen ehdot

Jotta voimme taata hyvän käyttökokemuksen, suosittelemme että puhelimessasi on vähintään Android 4.4 tai IOS 8.0.

 

 

 

Kysymykset ja vastaukset

Miten asennan sovelluksen?

Rekisteröidy kirjautumalla sovellukseen pankkitunnuksillasi. Tämän jälkeen sovellus on käytettävissäsi pelkästään itse valitsemallasi tunnusluvulla.

Jos sinulla ei ole Aktian pankkitunnuksia, voit ottaa sovelluksen käyttöön katseluoikeuksilla tunnistautumalla tekstiviestillä. Jotta tämä onnistuisi, Aktialla tulee olla puhelinnumerosi. Jos ilmenee ongelmia, ole yhteydessä Aktian asiakaspalveluun puh. 010 247 010.

Muista suojata puhelimesi tai tablettisi lukitsemalla näyttö PIN-koodilla tai kuviolla.

Millä kielellä sovellus on?

Sovelluksen kieli on sama kuin puhelimen oletuskieli, jos oletuskieli on suomi tai ruotsi. Jos puhelimen oletuskieli on jokin muu, sovelluksen kieli on suomi.

Miten ostotapahtumat näkyvät sovelluksessa?

Korttikohtaiset ostotapahtumasi näet heti, kun avaat sovelluksen. Sovellus näyttää sekä hyväksytyt että hylätyt ostotapahtumat. Näet korttikohtaiset tapahtumasi erikseen, jos käytössäsi on useampia kuin yksi kortti käytössä.

En näe kaikkia uusimpia ostoksiani sovelluksessa, onko jotain vikana?

Ei ole. Ostotapahtuma päivittyminen voi kestää yhden tai kaksi päivää, jos ostoa ei ole varmennettu ostohetkellä.

Näen ostotapahtuman kahdesti. Onko ostoni veloitettu kahteen kertaan?

Sovellus saattaa näyttää sekä ostotapahtuman katevarmennuksen että itse ostotapahtuman. Katevarmennus vapautuu, kun osto on mennyt läpi järjestelmässämme.

Lähimaksuna tehdyt ostotapahtumat saattavat muodostaa 1 euron suuruisia varmennuksia, jotka vapautuvat samalla tavalla.

Voit molemmissa tapauksissa tarkistaa tilisi oikean tilanteen menemällä verkkopankkiin, jossa nämä päällekkäisyydet eivät näy.

Kuinka kortti suljetaan ja kuinka sulku poistetaan?

Voit sulkea korttisi ennalta määräämättömäksi ajaksi. Paina oikeassa yläkulmassa olevaa hammasratasta ja valitse kortti, jota haluat käsitellä. Voi rajata kortin käyttöä eri maantieteellisillä alueilla tai verkossa ja sulkea kortin tilapäisesti kokonaan. Avaat kortin helposti poistamalla rajauksen.

Miten maantieteellinen aluerajaus eli maarajaus toimii?

Voit rajata korttisi toimimaan vain tietyillä maantieteellisillä alueilla. Kortille kannattaa tehdä maantieteellinen aluerajaus väärinkäyttöriskin vähentämiseksi. Jos et matkusta esim. Aasiaan tai Etelä-Amerikkaan, kannattaa kortin käyttö estää näillä alueilla maarajauksen avulla. Kun alue on harmaana, kyseinen alue on rajattu pois. Suomea ei pysty rajaamaan pois ja se on aina harmaana.

Avaat kortin helposti poistamalla rajauksen.

Voinko estää verkko-ostosten teon kortillani?

Kyllä. Voit rajata verkko-ostokset pois samalla tavalla kuin maantieteelliset alueet.

Voiko yhdistelmäkortin Debit- ja Credit-puolet sulkea erikseen?

Ei. Sulku koskee aina koko korttia, vaikka siinä olisi erillinen Debit- ja Credit-puoli.

Näen saman kortin kahdesti, mistä on kyse?

Kyse saattaa olla siitä että korttisi on uusittu vuosiuusinnassa, tai olet tilannut uuden kortin eri nimellä. Voit piilottaa kortin jos et halua että se näkyy tuplasti.

Voinko suojata sovellukseni tunnusluvulla tai jollain muulla tavalla, jotta kukaan muu ei näe tietojani?

Tämä ominaisuus on tulossa päivityksen myötä.

HUOM! Suosittelemme että suojaat puhelimesi tai tablettisi aina lukitsemalla näytön PIN-koodilla tai kuviolla.

Mitä teen, jos en pääse sovellukseen?

Varmista Google Playn tai AppStoren kautta, että puhelimeesi on asennettu sovelluksen viimeisin versio. Verkossa saattaa esiintyä tilapäisiä häiriöitä, jotka vaikuttavat sovellukseen. Jos ongelma jatkuu, pyydämme sinua soittamaan Aktian asiakaspalveluun puh. 010 247 010.

Minulla on uusi puhelinnumero. Päivittyykö se automaattisesti?

Ei, sinun tulee ilmoittaa Aktialle jos puhelinnumerosi on vaihtunut. Soita Aktian asiakaspalveluun ja tunnistaudu verkkopankkitunnuksillasi ilmoittaaksesi uuden puhelinnumerosi. Voit myös lähettää uuden puhelinnumerosi verkkopankin viestitoiminnon kautta.

Sovellus ei hyväksy puhelinnumeroani.

Numero syötetään muodossa +358501234567 (sovelluksessa olevan esimerkin mukaan). Ota yhteyttä Aktian asiakaspalveluun, jos ongelma toistuu.