Kortit

Tässä tavallisia Aktian Visa-kortteja koskevia kysymyksiä ja vastauksia niihin. Klikkaa kysymystä alla olevasta luettelosta.

Kuinka tilaan Visa-kortin?

Voit hakea Visa-korttia suoraan verkossa, käymällä lähimmässä Aktian konttorissa tai soittamalla asiakaspalveluumme.

Miten Visa-Debit-tapahtumat veloitetaan?

Debit-korttitapahtumat veloitetaan pankkitililtä.

Miten Visa Credit -kortin tapahtumat veloitetaan?

Credit-kortilla tehdyt korttitapahtumat kirjautuvat Visa-laskulle. Lasku kerran kuukaudessa.

Maksaminen verkossa Visa Credit/Debit-kortilla

Visa Credit-Debit -kortilla teet ostoksia verkossa myös suoraan pankkitililtäsi. Yhdistelmäkortilla voit valita, maksatko credit- vai debit-ominaisuudella. Credit-korttinumero on pistoitettu kortin etupuolelle ja debit-numero on painettu kortin kääntöpuolelle.

Miten teen Visa-luottorajan korotuksen?

Voit muuttaa Visa-korttisi luottorajaa tarpeittesi ja elämäntilanteesi mukaan helposti verkkopankin kautta, olemalla yhteydessä Aktian asiakaspalveluun, puh. 010 247 010 arkisin klo 8–20 tai käymällä Aktian konttorissa. Muutos Visa-kortin luottorajaan 10 €.

Osto- ja nostoraja

Osto- ja nostoraja on vuorokausikohtainen. Voit tarkistaa ja määrittää kortin osto- ja nostorajat verkkopankissasi, konttorissa tai soittamalla asiakaspalveluumme puh. 010 247 010. Suosittelemme, että määrität kortin osto- ja nostorajat niin että ne vastaavat kortinkäyttötarpeitasi.

Mikä on maksuvapaa kuukausi?

Voit valita Visa-laskullesi kaksi maksuvapaata kuukautta kalenterivuoden aikana. Kuukaudet eivät kuitenkaan voi olla peräkkäiset, esim. joulu- ja tammikuu. Luottokorko ja tilinhoitopalkkio laskutetaan maksuvapaan kuukauden aikana normaalisti, mutta ne näkyvät vasta seuraavalla Visa-laskullasi.

Miten otan käyttöön maksuvapaat kuukaudet Visa-laskulleni?

Hae maksuvapaita kuukausia verkkopankin kautta, lähimmässä Aktian konttorissa tai soittamalla asiakaspalveluun, puh. 010 247 010.

Miten muutan Visa-laskuni eräpäivää?

Voit valita Visa-laskusi eräpäiväksi kuun viimeisen päivän tai kuun 15. päivän. Tee muutos nykyiseen eräpäivääsi verkkopankin kautta, Aktian konttorissa tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme, puh. 010 247 010.

Jos korttini katoaa?

Ilmoita heti, jos korttisi on kadonnut tai varastettu. Sulje kortti soittamalla

Visa-kortit sekä Visa Debit- ja Visa Electron -kortit sulkupalvelu 24h
puh. 0800 0 2477, ulkomailta +358 800 0 2477

Vinkki!
Tallenna numerot puhelimesi muistiin.

Olen unohtanut PIN-koodini. Kuinka tilaan uuden?

Uuden PIN-koodin voi tilata vaivattomasti verkkopankin kautta, Aktian konttorissa tai soittamalla asiakaspalveluumme, puh. 010 247 010.

Koska saan uuden kortin, kun vanhan voimassaolo päättyy?

Saat automaattisesti uuden kortin sen kuukauden loppupuolella, jona vanhan korttisi voimassaoloaika päättyy. Kortin voimassaoloaika löytyy kortin etupuolelta (kk/vuosi).

Kuinka tilaan uuden kortin rikki menneen tilalle?

Voit tilata uuden kortin rikkoutuneen tilalle vaivattomasti verkkopankissa, lähimmän Aktian konttorin kautta tai soittamalla asiakaspalveluumme, puh. 010 247 010.

Kuinka tilaan rinnakkaiskortin korttiini?

Voit anoa rinnakkaiskorttia korttiisi lähimmässä Aktian konttorissa. Sekä pääkortin että rinnakkaiskortin haltijan pitää olla paikalla, kun hakemus tehdään.

Mitkä ovat Aktian asiakaspalvelun aukioloajat?

Aktian asiakaspalvelun aukiolot ovat maanantaista perjantaihin klo 8.00–20.00.

Mikä on asiakaspalvelun puhelinnumero?

Aktian asiakaspalvelun numero on 010 247 010.