Frågor och svar - Mastercard Business

Hur beställer jag kortet?

Fyll ansökningsblanketten via länken "Ansök", skriv ut och underteckna. Skicka sedan ansökningen till oss. Du kan använda dig av svarsförsändelseadressen:

Aktia Kort Ab, Info 7300, Kod 5015882, 00003 SVARSFÖRSÄNDELSE, då betalar vi portot.

Hur beställer jag ett nytt lösenord om jag har glömt mitt lösenord?

Ta kontakt med Aktias kortkundbetjäning tfn 010 247 7320, eller med närmaste Aktiakontor.

När får jag ett nytt kort när mitt kort går ut?

Du får automatiskt ditt nya kort under den månaden ditt kort går ut. Kortets giltighetstid finns på kortets framsida (mån/år).

Hur beställer jag ett nytt kort om mitt kort har gått sönder?

Ta kontakt med Aktias kortkundbetjäning tfn 010 247 7320 eller med närmaste Aktiakontor.

Vad är det för skillnad på personligt betalningsansvar och företagets betalningsansvar?

Aktia MasterCard Business kan beviljas antingen med personligt eller med företagets betalningsansvar.

a. Personligt betalningsansvar: Kortinnehavaren ansvarar personligen för kortanvändningen och för att räkningarna blir betalda. Företaget ansvarar endast för att returnera kortet och att informera då kortinnehavaren lämnar företagets tjänst.

b. Företagets betalningsansvar: Företaget ansvarar för att kortet används rätt och att räkningarna blir betalda.

Vilka är Aktias kortkundbetjäning öppettider?

Aktias kortkundbetjäning är öppet må–fr 8.30–16.30.

Vad är telefonnumret till kortkundbetjäningen?

Telefonnumret till Aktias kortkundbetjäning är 010 247 7320.