Kortit

Mitä teen, kun olen unohtanut PIN-koodini?

Voit tilata uuden PIN-koodin helposti verkkopankin kautta tai soittamalla asiakaspalveluumme, puh. 010 247 010.

Mikä on CVV?

CVV-koodi on kolminumeroinen turvakoodi luottokortin kääntöpuolella. Tarvitset kyseistä turvakoodia, kun maksat verkko-ostoksia kortillasi.

Mikä on luottokorttini numero?

Luottokortin numero on 16-merkkinen numerosarja korttisi etupuolella.

Mistä näen kortin Debit-puolen numeron?

Debit-korttinumero on 16-merkkinen numerosarja maksukorttisi kääntöpuolella. Samasta kohdasta löydät myös Debit-kortin CVV-koodin, jonka tarvitset, jos teet verkko-ostoksia debit-ominaisuudella.

Miten debit-tapahtumat veloitetaan?

Debit-korttitapahtumat veloitetaan siltä pankkitililtä, johon kyseinen kortti on liitetty.

Miten Credit-kortin tapahtumat veloitetaan?

Credit-kortilla tehdyt korttitapahtumat kirjautuvat laskulle. Lasku lähetetään kerran kuukaudessa. Luottopuolen käyttö ei aiheuta sinulle lisäkustannuksia, jos maksat laskun kokonaisuudessaan ennen eräpäivää.

Miten muutan korttini osto- ja nostorajaa?

Osto- ja nostoraja on vuorokausikohtainen. Voit tarkistaa ja määrittää Debit-kortin osto- ja nostorajat verkkopankissasi tai Aktia Wallet -sovelluksen kautta. Suosittelemme, että määrität kortin osto- ja nostorajat niin, että ne vastaavat kortinkäyttötarpeitasi.

Miten teen luottorajan korotuksen?

Voit hakea muutosta maksukorttisi luottorajaan helpoiten verkkopankissa tai olemalla yhteydessä Aktian asiakaspalveluun, puh. 010 247 010.

Miten tilaan uuden maksukortin?

Helpoiten haet uutta korttia verkkopankissa. Voit myös hakea korttia asiakaspalvelustamme puh. 010 247 010, kun olet tunnistautunut omilla verkkopankkitunnuksillasi. Kortista veloitetaan voimassa olevan hinnaston mukainen maksu.

Milloin saan uuden kortin, kun vanhan voimassaolo päättyy?

Saat automaattisesti uuden kortin sen kuukauden puolessavälissä, jona vanhan korttisi voimassaoloaika päättyy. Kortin voimassaoloaika löytyy kortin etupuolelta (kk/vv).

Mikä on maksuvapaa kuukausi?

Sinun ei tarvitse maksaa laskua, jos pidät lyhennysvapaan kuukauden. Korot ja kulut siirtyvät seuraavan kuukauden laskulle, jossa luoton lyhennykset jatkuvat normaalisti. Voit silti maksaa normaalin kuukausierän, vaikka olisit ilmoittanut lyhennysvapaasta kuukaudesta.

Lyhennysvapaiksi voit valita mitkä tahansa kuukaudet, et kuitenkaan peräkkäisiä kuukausia.

Miten otan käyttöön maksuvapaat kuukaudet?

Voit hakea maksuvapaita kuukausia verkkopankin kautta tai soittamalla asiakaspalveluun, puh. 010 247 010.

Mitä teen jos korttini katoaa tai varastetaan?

Jos korttisi on kadonnut tai varastettu, sulje kortti heti joko Aktia Wallet -sovelluksessa tai soittamalla sulkupalveluun (0800 0 2477). Suosittelemme, että tallennat sulkupalvelun numeron puhelimeesi, niin löydät sen nopeasti tarvittaessa. Korttien sulkupalvelu 24h puh. 0800 0 2477, ulkomailta +358 800 0 2477.

Mistä voin nostaa käteistä?

Voit nostaa korkeintaan 200 euroa käteistä samalla, kun maksat ostoksesi debit-ominaisuutta käyttäen K-ruokakaupassa. Myös R-kioski tarjoaa käteisnostopalvelua, jossa voit oston yhteydessä nostaa enintään 50 euroa (jos R-kioskin vaihtokassa sen sallii).

Maksavatko automaatista tehdyt käteisnostot?

Voit tehdä kolme käteisnostoa/kalenterikuukausi Otto.-automaatista ilman erillistä maksua.

Ulkomailla tehdyistä käteisnostoista veloitetaan hinnaston mukainen palvelumaksu.