Siirry sisältöön Siirry chattiin
Aktian nimissä lähetetään aktiivisesti huijausviestejä. Myös huijausverkkolaskuja on liikkeellä.

Aktian nimissä on lähetetty huijausviestejä, joissa ilmoitetaan, että ”sinulla on uusi päivitys”, ja pyydetään kirjautumaan. Linkki ohjaa valesivustolle, joten älä klikkaa linkkiä!

Useat yhtiöt ovat saaneet huijauslaskuja ja laskuissa pyydetään suorittamaan maksamatta jäänyt lasku heti.
Muistutuksena asiakkaillemme, että laskut pitää aina avata ja tarkastaa huolellisesti ennen maksamista, sillä huijauslaskut ovat kehittyneet viime vuosina, ja ne ovat yhä vaikeammin tunnistettavissa.

Lue lisää turvallisesta asioinnista täältä.

 

Aktia ID korvaa avaintunnus-</br>kortin tunnistau&shy;tumisessa

Aktia ID korvaa avaintunnus-
kortin tunnistau­tumisessa

 Huijaus- ja kalasteluyritykset ovat lisääntyneet huomattavasti. Tutustu turvallisen asioinnin neuvoihimme ja uusimpiin tiedotteisiin aiheesta aktia.fi/turvallisuus.

Tietoa Ukrainan sodan vaikutuksista Lue lisää

Päivitä asiakastietosi

Suomen lainsäädännön mukaan kaikkien pankkien tulee tunnistaa ja tuntea asiakkaansa. Asiakkaan henkilötietojen lisäksi pankilla tulee olla riittävät tiedot asiakkaansa toiminnasta, taloudellisesta asemasta, asioinnista sekä palvelujen käyttötarkoituksesta. Kysymyksiä esitetään kaikille asiakkaille sekä asiakassuhteen alussa että myöhemmin asiakassuhteen jatkuessa. Lähetämme asiakkaillemme muistutuksia asiakastietojen päivittämisestä esimerkiksi tekstiviestitse tai verkkopankin kautta.

Päivitä asiakastietosi
Henkilöasiakkaat 
Alaikäinen asiakas (huoltaja) 
Yritysasiakkaat - Lue ohjeet ja täytä lomake

Muistathan, että kysymykset esitetään oman turvallisuutesi vuoksi.

Päivitä asiakastietosi