Siirry sisältöön Siirry chattiin
Aktian korttipalvelujen teknisestä virheestä johtuen käyttötileihin on syntynyt aiheettomia katevarauksia. Tämä ei vaadi kortinhaltijoilta toimenpiteitä ja aiheettomat katevaraukset purkautuvat itsestään viikon kuluessa. Pahoittelemme häiriöstä aiheutuvaa haittaa.
Aktian nimissä kalastellaan verkkopankkitunnuksia − hakukoneiden hakutuloksissa väärennettyjä sivustoja Lue lisää

Maksaminen kortilla

Korttini ei toimi. Mikä voi olla syynä?

Jos korttisi ei toimi, yleisimpiä syitä tähän ovat

• Yhteysongelmat yritysten maksupäätteissä.
• Kortille on asetettu ostoraja.
• Käyttötilillä ei ole riittävästi varoja.
• Lähimaksaminen vaatii välillä syöttämään PIN-koodia.

Voit tarkistaa tiliesi saldot helpoiten mobiilipankissa sekä muokata ostamisen turvarajoja kätevästi mobiilipankissa tai Aktia Wallet -sovelluksessa.

Käyttäessäsi lähimaksua, kortti vaatii välillä PIN-koodia turvallisuussyistä. Lähimaksukortti tulee ensimmäisellä käyttökerralla aktivoida syöttämällä PIN-koodi.

Mihin tarvitset apua?

Kortit

Korttimaksaminen, kortin PIN-koodi ja muutokset kortteihin

Tilit

Tilien avaukset, verkkotiliote, tili alaikäiselle henkilölle

Maksaminen

E-laskut, suoramaksusopimukset ja muu maksaminen

Digitaalinen asiointi

Verkkopankki, mobiilipankki ja muu digitaalinen asiointi

Säästäminen ja sijoittaminen

Rahastot, osakkeet, ASP-säästäminen, muu säästäminen ja sijoittaminen

Lainat

Maksusuunnitelmien muutokset, asuntolaina, opintolaina ja muut lainat

Vakuutukset

Muutokset vakuutuksiin, hae korvausta

Asiakkaan tunteminen

Asiakkaan tunteminen ja henkilöllisyyden todentaminen

Perheen pankkiasiat

Lapsen tilit ja säästäminen ja muut perheen pankkiasiat

Kuolinpesän pankkiasiat

Kuolinpesän laskut, asiakirjat ja valtakirjat kuolinpesän pankkiasioiden hoitamiseksi

Valtakirjat

Sähköiset valtakirjat