Aktian palveluissa on katko 30.6.–2.7.

19.6.2017

Aktia kehittää palvelujaan ja päivittää tietojärjestelmiään voidakseen paremmin vastata asiakkaiden tarpeisiin. Joitakin päivityksiä tehdään pidemmän katkon aikana kesäkuun viimeisenä viikonloppuna, ja ne vaikuttavat valitettavasti myös asiakaspalveluumme ja verkko- ja korttipalveluihimme. Katko alkaa perjantaina 30.6. klo 17.30, ja sen
arvioidaan päättyvän sunnuntaina 2.7. klo 23.00.
 
Katkoon kannattaa varautua ottamalla käteistä rahaa varalle, etenkin jos olet ulkomailla, sillä Aktian korttipalveluissa saattaa esiintyä häiriöitä. Aktian korteissa credit-ominaisuus toimii yleensä myös häiriöiden aikana, mutta korttien katevarauksien päivittymisessä pankkitilille voi esiintyä viiveitä.
 

Pyydämme asiakkaitamme huomioimaan seuraavat asiat:

  • Katko alkaa 30.6. klo 17.30, ja sen arvioidaan päättyvän 2.7. klo 23.00.
    • Katkon aikana seuraavat sähköiset palvelut eivät ole käytettävissä:
      • Aktian verkkopankit henkilö- ja yritysasiakkaille
      • Sähköinen tunnistautuminen Aktian pankkitunnuksilla
      • Aktian verkkomaksu
      • Yritysasiakkaiden WS-kanava
    • Suosittelemme hoitamaan verkkopankissa käsiteltävät pankkiasiat viimeistään klo 17 perjantaina 30.6. 
  • Aktian konttoreissa rajoitettua palvelua 30.6.
    • Perjantaina 30.6. konttorimme tarjoavat vain neuvontapalveluja. Järjestelmärajoitusten vuoksi kassa- ja käteispalvelut ovat poissa käytöstä. Emme myöskään tee toimeksiantoja. Seuraavat konttorit palvelevat yritysasioissa järjestelmärajoitusten puitteissa lähinnä maksuliikenneasioissa: Karjaa, Kolme Seppää, Korppoo, Maalahti, Oulu, Pietarsaari, Porvoo, Tampere, Tikkurila, Turku ja Vaasa. Rajoitettua palvelua saa myös Helsingin, Tampereen, Turun ja Vaasan Private Bankingistä.
    • Suosittelemme hoitamaan kaikki konttorissa käsiteltävät pankkiasiat viimeistään torstaina 29.6.
  • Aktian asiakaspalvelu palvelee puhelimitse poikkeuksellisesti myös 1.–2.7.
    • Asiakaspalvelumme palvelee puhelimitse koko katkon ajan, myös viikonloppuna. Asiakaspalvelu on perjantaina 30.6. auki klo 8–20 ja lauantaina 1.7., sunnuntaina 2.7. klo 9–21 sekä maanantaina 3.7. klo 8–20. Asiakaspalvelumme numero on 010 247 010. Pyydämme kuitenkin huomioimaan, että järjestelmien käyttörajoitukset vaikuttavat myös puhelimitse hoidettaviin asioihin.
Aktian kotisivuilla on 30.6.–2.7.2017 ajankohtaista katkoon liittyvää tietoa. Tiedotamme katkon päättymisestä kotisivuillamme, verkkopankissa sekä Aktian Facebook-sivuilla ja Twitterissä. Tiedotamme kyseisillä sivuilla erikseen myös seuraavalla viikolla mahdollisesti esiintyvistä katkoista.
 
 
Takaisin asiakastiedotteisiin