Kontoren och kundservice

Var finns Aktias närmaste kontor och när är det öppet?

Du hittar information om våra kontor, tjänster och kontorens öppettider här.

Största delen av dina bankärenden kan du nuförtiden sköta lätt och snabbt per telefon, via nätbanken eller i ett telefon- eller nätmöte. Vi rekommenderar att du första läser igenom våra sidor Ofta ställda frågor, där vi har försökt samla de frågor som våra kunder oftast ställer och svar på dem.

Om du inte hittar svaret på din fråga lönar det sig att ringa upp kundservice, tfn 010 247 010 (vard. kl. 8-20) för att kontrollera om du kan sköta ärendet lätt utan att behöva gå till kontoret.

När lönar det sig att ringa kundservice?

Många ärenden kan nuförtiden skötas utan att du behöver ringa upp kundservice eller besöka kontoret. Innan du ringer upp kundservice rekommenderar vi att du läser igenom våra sidor Ofta ställda frågor, där vi har försökt samla de frågor som våra kunder oftast ställer och svar på dem.

Det är ofta rusning i vår kundservice på måndag- och tisdagförmiddagar och kring den 15:e och sista dagen i månaden. Om ditt ärende inte är brådskande kan du lämna ett meddelande till oss i en kontaktbegäran och vi tar kontakt med dig snarast möjligt.

Ta fram dina bankkoder så att du har dem till hands när du ringer upp kundservice. Då kan vi identifiera dig per telefon och sköta ditt ärende snabbare och lättare.

Hur blir jag kund i Aktia?

Hos oss får du allt du behöver för skötseln av dina dagliga bankärenden, råd för sparande, lån enligt ditt behov och försäkringar som tryggar dig själv, din familj och din egendom.

Lämna en kontaktbegäran så tar vi kontakt med dig för att komma överens om fortsättningen.