Frågor och svar - Aktia Business

Hur beställer jag kortet?

Ta kontakt med Aktias företagskundbetjäning 010 247 6700 (vardagar 8.00-18.00), via nätbanken eller genom att sända e-post till foretag@aktia.fi.

Hur beställer jag ett nytt lösenord om jag har glömt mitt lösenord?

Ta kontakt med Aktias företagskundbetjäning 010 247 6700 (vardagar 8.00-18.00), via nätbanken eller genom att sända e-post till foretag@aktia.fi.

När får jag ett nytt kort när mitt kort går ut?

Du får automatiskt ditt nya kort under den månaden ditt kort går ut. Kortets giltighetstid finns på kortets framsida (mån/år).

Hur beställer jag ett nytt kort om mitt kort har gått sönder?

Ta kontakt med Aktias företagskundbetjäning 010 247 6700 (vardagar 8.00-18.00), via nätbanken eller genom att sända e-post till foretag@aktia.fi.

Vad är det för skillnad på personligt betalningsansvar och företagets betalningsansvar?

Aktia Business kan beviljas antingen med personligt eller med företagets betalningsansvar.

a. Personligt betalningsansvar: Kortinnehavaren ansvarar personligen för kortanvändningen och för att räkningarna blir betalda. Företaget ansvarar endast för att returnera kortet och att informera då kortinnehavaren lämnar företagets tjänst.

b. Företagets betalningsansvar: Företaget ansvarar för att kortet används rätt och att räkningarna blir betalda.

Vilka är Aktias företagskundbetjäning öppettider?

Aktias företagskundbetjäning har öppet må–fr 8.00–18.00

Vad är telefonnumret till Aktias företagskundbetjäningen?

Telefonnumret till Aktias företagskundbetjäning är 010 247 6700.