Siirry sisältöön
Tervetuloa uudelle sivustollemme! Julkaisun aikana sivuston käytössä voi esiintyä hetkittäistä hitautta.
Verkkopalvelut

Verkkopalvelut

Verkkomaksu (maksunappi)

Verkkomaksu on sähköinen maksupalvelu yrityksille, jotka myyvät tuotteita tai palveluja verkossa. Verkkomaksulla asiakkaat voivat maksaa ostamansa tuotteet tilisiirtona suoraan omasta verkkopankistaan saman istunnon aikana.

Verkkomaksun edut

  • Helppo, tehokas ja turvallinen maksutapa asiakkaillesi.
  • Liikkeesi on auki vuorokauden ympäri.
  • Yrityksesi ei tarvitse laskuttaa asiakkaita erikseen.
  • Yrityksesi saa maksun ennen tuotteen tai tavaran toimitusta.

 

Verkkopalkka

Verkkopalkkapalvelun avulla toimitat palkkalaskelman sähköisesti yrityksesi palkansaajille heidän omaan verkkopankkiinsa. Verkkopalkka sopii kaikille yrityksille ja yhteisöille. Palvelu tehostaa palkkahallintoa ja säästää kustannuksia. 

Verkkopalkan edut

  • Materiaali- ja postituskulut jäävät pois, kun palkkalaskelmat lähetetään, tallennetaan ja näytetään sähköisessä muodossa. 
  • Palkkahallintoon tulevien tiedustelujen määrä vähenee, koska palkkalaskelmat säilyvät sähköisessä arkistossa 18 kuukautta, ja ne ovat hyvässä järjestyksessä palkansaajan tarkasteltavissa missä ja milloin vain. Tulostettuina ne toimivat myös työntekijän palkkatodistuksena.
  • Palkansaajalle verkkopalkkapalvelu tarjoaa nykyaikaisen tavan tarkistaa, tallentaa omalle tietokoneelle ja tulostaa omia palkkalaskelmiaan. 

Yrityksenne voi ottaa verkkopalkkapalvelun käyttöön sopimalla asiasta valitsemanne verkkopalkkaoperaattorin kanssa. Verkkopalkkapalvelua tarjoavat tällä hetkellä verkkopalkkaoperaattoreista Aditro, Apix, CGI, Maventa, Ropo Capital, ja Tieto. 

Palkansaajille verkkopalkkapalvelua tarjoavat tällä hetkellä Aktia Pankki, Säästöpankit, POP Pankit, Handelsbanken, Nordea, Osuuspankit, S-Pankki ja Danske Pankki. Palkkalaskelmien katselu verkkopalkkapalvelussa perustuu verkkopankin turvatekniikkaan. Palkansaajalle ainoa vaatimus on verkkopankkisopimus jossain palvelua tarjoavassa pankissa.


Tunnistautuminen 

Jos yrityksesi tarjoaa asiakkaillenne asiointipalvelua verkon kautta, saattaa asiakkaiden luotettava tunnistaminen olla tarpeen. Tekemällä sopimuksen vahvan sähköisen tunnistamisen Luottamusverkostossa toimivan välityspalvelun kanssa saatte kerralla käyttöönne kaikkien tunnistusvälineen tarjoajien, käytännössä eri pankkien tai teleoperaattoreiden, tunnisteet. Asiakkaanne voivat sen jälkeen tunnistautua palveluunne haluamillaan tunnuksilla, esimerkiksi Aktian pankkitunnuksilla. 

Aktia on mukana Luottamusverkostossa tunnistusvälineen tarjoajan roolissa, eikä tee sopimuksia suoraan asiakkaiden kanssa. Liikenne- ja viestintäviraston (Traficom) verkkosivuilta löydät lisätietoa Luottamusverkostosta sekä listan palveluntarjoajista. 

Hinnoittelu

Tunnistusvälityspalvelun tarjoajan on suoritettava tunnistuspalvelun käyttöoikeudesta laissa määritelty korvaus, joka on kolme senttiä välitettävältä tunnistustapahtumalta. Hintaan lisätään kulloinkin voimassa oleva arvonlisävero. Muissa kuin Luottamusverkoston palveluissa noudatetaan Aktian voimassa olevaa hinnastoa. Aktian perimä korvaus on 0,03 euroa (+ alv %) / tunnistustapahtuma.

Lataa Aktia Tunnistuspalvelun logo

Tunnistuspalvelun tekninen tuki: [email protected] 

The Finnish Trust Network

Aktia is a provider of identification services in the Finnish Trust Network for identification broker services. Aktia does not provide identification services directly for corporate customers. 

Aktia's customers can identify themselves with their bank IDs both for public and private sector electronic services. 

Pricing

The identification broker service provider must pay a fee for the right of use of the identification service. The fee is three cents per brokered identification event. VAT applicable at the given time is added to the price. In other than Trust Network services Aktia's applicable price list is used. The fee Aktia charges is 0.03 euro (+ VAT%) / identification event.

Technical support: [email protected]