Top 5 - Useimmin kysytyt kysymykset

Miten tilaan saldotodistuksen?

Tilaa saldotodistus lähettämällä sähköpostiviesti osoitteeseen yritys@aktia.fi. Todistus lähetetään sinulle postitse yrityksen osoitteeseen tai halutessasi suoraan kirjanpitäjälle. Muista ilmoittaa sähköpostiviestissä yrityksen Y-tunnus sekä tilinpäätöspäivämäärä.

Miten saan yhteyden yritysasiakaspalveluun?

Ota yhteyttä Aktian Yritysasiakaspalveluun näin:

  • Yritysasiakaspalvelun puhelinnumero on 010 247 6700 ja palvelemme arkisin kello 8-18.
  • Voit lähettää viestin Yritysverkkopankissa Viestit-osion kautta. Voit lähettää tunnistetun viestin myös tätä kautta, jos yritysverkkopankki -sopimuksesi on päivitetty ajan tasalle.
  • Jos asia vaatii liitetiedostojen lähettämistä, ne kannattaa lähettää sähköpostina osoitteeseen yritys@aktia.fi.
  • Kotisivujemme kautta voi myös lähettää yhteydenottopyynnön jossa voit kertoa, mihin aikaan toivoisit meidän ottavan sinuun yhteyttä.

Miten voin varata ajan konttoriin?

Voit hoitaa suuren osan asioista verkkopankissa, sähköpostitse tai puhelimitse ilman, että sinun tarvitsee tulla konttoriin. Soita tarvittaessa Yritysasiakaspalveluun, puh. 010 247 6700 (klo 8–18) kysyäksesi lisää tai varataksesi ajan konttoriin.

Mitä asioita voin hoitaa yritysverkkopankissa?

Yritysverkkopankissa voit hoitaa seuraavia asioita:

  • laskujen maksu kotimaassa ja myös ulkomaille
  • tilitapahtumien seuranta
  • sähköisen tiliotteen vastaanottaminen
  • lainatietojen tarkistaminen
  • tunnistettujen viestien lähettäminen pankille
  • mahdollisuus sijoitustoimintaan yrityksen toimialan puitteissa
  • yrityksen vakuutusten tilanne.

Yritysverkkopankkini on lukossa. Mitä teen?

Asiakaspalvelu avaa lukkiutuneet verkkopankit seuraavana pankkipäivänä klo 12 mennessä. Jos lukitus ei jostain syystä ole poistunut, ota yhteyttä Yritysasiakaspalveluun, puh. 010 247 6700 (klo 8–18).