Kysymyksiä ja vastauksia - Aktia Business Debit

Miten tilaan kortin?

Aktia Business Debit -korttihakemuksen voi tehdä verkkopankissa, soittamalla yritysasiakaspalveluun puh. 010 247 6700 (arkisin 8.00–18.00) tai lähettämällä sähköpostia yritykset@aktia.fi.

Miten tilaan uuden PIN-tunnuksen unohtuneen tilalle?

Ota yhteys Aktian yritysasiakaspalveluun puh. 010 247 6700 (arkisin 08.00 - 18.00), verkkopankin kautta tai sähköpostilla yritykset@aktia.fi

Milloin saan uuden kortin vanhenevan tilalle?

Saat uuden korttisi automaattisesti sen kuukauden aikana, jolloin korttisi vanhenee. Kortin voimassaoloaika löytyy kortin etupuolelta (kk/vv). Uusintakortit toimitetaan joko konttoriin, jolloin asiakas saa ilmoituksen kortin noutamisesta, tai suoraan kotiosoitteeseen riippuen asiakkaan valitsemasta vuosiuusinnan lähetystavasta.

Miten tilaan uuden kortin rikkoutuneen tilalle?

Ota yhteys Aktian yritysasiakaspalveluun, puh. 010 247 6700, verkkopankin kautta tai lähettämällä sähköpostia yritykset@aktia.fi.

Mitkä ovat Aktian yritysasiakaspalvelun aukioloajat?

Aktian yritysasiakaspalvelu on avoinna ma–pe klo 8.00-18.00.

Mikä on yritysasiakaspalvelun puhelinnumero?

Aktian yritysasiakaspalvelunumero on 010 247 6700.

Kortinvaihto 2018

Miksi Aktia vaihtaa Visa-kortit Mastercard-kortteihin?

Aktia yhdenmukaistaa korttivalikoimaansa. Johtoryhmä päätti keväällä 2017, että vaihdamme Visasta Mastercardiin. Mastercardin digitaalinen edelläkävijyys vaikutti valintaan.

Miksi Aktia lopettaa Business Debit Offline -kortit, ja minkä kortin saan tilalle?

Business Debit Offline -kortit lopetetaan, koska kaikki ostotapahtumat tulevat olemaan onlineostoksia. Näin ollen emme tarvitse Offline Debit-korttituotetta. Saat automaattisesti uuden Business Debit Online -kortin kortinvaihdon myötä, jos sinulla on aikaisemmin ollut Visa Business Debit Offline -korttituote.

Pysyykö PIN-koodi samana uudessa kortissa?

Kyllä, uudessa kortissa on sama PIN-koodi.

Pysyykö korttinumero samana?

Ei, korttinumero muuttuu uudessa kortissa. Muistutamme korttinumeron päivittämisestä toistuviin palveluihin, kuten esimerkiksi Spotifyhin ja Netflixiin.

Pysyvätkö luottotili, saldo, luottoraja jne. samana?

Kyllä, luottotilinumero, luottoraja, saldo ja maksutiedot pysyvät samana.

Tuleeko korttiehtoihin muutoksia?

Aktian yleisiin korttiehtoihin tuli muutoksia, jotka astuivat voimaan 1.2.2018.

Voinko itse valita, minkä Mastercard-kortin saan vanhan Visa-kortin tilalle?

Et, tulet automaattisesti saamaan vastaavanlaisen Mastercard-kortin, jossa on samanlaiset ominaisuudet kuin nykyisessä Visa-kortissasi.

Korttitoimitus

Mihin osoitteeseen uusi kortti lähetetään?

Kaikki kortit lähetetään kotimaiseen osoitteeseen.

Asiakkaalla on ulkomainen osoite, mihin kortti lähetetään?

Kortti lähetetään kotikonttoriin, josta se lähetetään ulkomaiseen osoitteeseen asiakkaan pyynnöstä.

Korttini ei ole tullut. Mitä minä teen?

Ota yhteyttä Aktian yritysasiakaspalveluun puh. 010 247 6700. He tarkistavat, milloin kortti on lähetetty, ja onko uudelle korttitilaukselle tarvetta.

Milloin saan uuden korttini?

Kortit uusitaan erissä elokuusta 2018 alkaen. Kaikki eivät saa korttiaan samaan aikaan, vaan elo–syyskuun aikana.

Kuinka kauan Visa-korttini on voimassa sen jälkeen, kun olen saanut uuden Mastercard-kortin?

Suljemme Visa-kortin 4 viikkoa sen jälkeen, kun Mastercard-kortti on lähetetty. Jos et ole ottanut uutta korttia käyttöön, otamme yhteyttä kortin käyttöönotosta.

Lähimaksu ja Kortin lopettaminen

Pitääkö minun tehdä onlineostoksia, jotta lähimaksu aktivoituisi uudessa kortissa?

Kyllä, voit tehdä ostoksen Pin-koodilla missä tahansa kaupassa tai käydä Otto-automaatilla, jotta kortin lähimaksuominaisuus aktivoituisi.

Haluan lopettaa korttini kortinvaihdon takia. Mitä minä teen?

Voit lopettaa korttisi soittamalla Aktian yritysasiakaspalveluun puh. 010 247 6700, tai voit lähettää asiakaspostia verkkopankin kautta. Voit myös käydä Aktian konttorilla lopettamassa kortin. Sinun tulee vahvistaa kortin neljä viimeistä numeroa, sekä että olet tuhonnut kortin. Jos sinulla on käytettyä saldoa luottotililläsi, maksat tämän pois normaalisti.

Kortin uusiminen ennen kortinvaihtoa ja Matkavakuutus

Korttini on kadonnut/varastettu. Mitä teen?

Suljet korttisi ja tilaat uuden vastaavanlaisen kortin, jolloin saat uuden Mastercard-korttisi jo nyt. Aktia veloittaa hinnaston mukaisen palvelumaksun.

Haluan uusia korttini jo nyt, jotta saisin uuden kortin. Mitä teen?

Emme uusi kortteja, jos niissä ei ole vikaa. Saat uuden kortin kortinvaihdon myötä.

Tuleeko korttien matkavakuutuksiin muutoksia?

Ei, ne korttituotteet, joihin on aikaisemmin kuulunut matkavakuutus, jatkuvat samoilla matkavakuutusehdoilla.