Yritysverkkopankki

Mitä asioita voin hoitaa yrityksen verkkopankissa?

Yritysverkkopankissa voit hoitaa seuraavia asioita:

  • laskujen maksu kotimaassa ja myös ulkomaille
  • tilitapahtumien seuranta
  • sähköisen tiliotteen vastaanottaminen
  • lainatietojen tarkistaminen
  • tunnistettujen viestien lähettäminen pankille
  • mahdollisuus sijoitustoimintaan yrityksen toimialan puitteissa
  • yrityksen vakuutusten tilanne.

Yritysverkkopankki on lukossa. Mitä teen?

Asiakaspalvelu avaa lukkiutuneet verkkopankit seuraavana pankkipäivänä klo 12 mennessä. Jos lukitus ei jostain syystä ole poistunut, ota yhteyttä Yritysasiakaspalveluun, puh. 010 247 6700 (klo 8–18).

Miten suljen verkkopankkitunnukseni, jos ne ovat hävinneet?

Soittamalla joko sulkupalveluun (verkkopankin sulku 24h puh. +358 20 333) tai Yritysasiakaspalveluun (puh. 010 247 6700 klo 8–18).

Mitä teen, jos minulta kysytään verkkopankkitunnusta tai turvalukuja epäilyttävässä yhteydessä tai uskon muuten pankkipalvelujeni tietoturvan vaarantuneen?

Aktia ei koskaan kysy sähköpostin välityksellä tili- ja korttinumeroita eikä verkkopankkitunnuksia tai turvalukuja. Aktian verkkopankki kysyy vain yhden turvaluvun kerrallaan.

Seuraa tarkasti selaimen osoitepalkkia ja siinä näkyvää osoitetta. Varmista, että osoite on Aktian verkkopankin osoite, ennen kuin syötät tunnuksesi ja salasanasi. Uusimmissa selaimissa osoiterivin taustaväri vaihtuu vihreäksi Aktian verkkopankissa.

Jos saat kalasteluviestejä tai epäilet luovuttaneesi verkkopankkitunnuksesi kolmannelle osapuolelle, ilmoita mahdollisesta huijauksesta asiakaspalveluumme puh. 010 247 010 tai sähköpostitse aktia@aktia.fi.

Lue lisää vinkkejä turvallisempaan pankkiasiointiin ja raha-asioiden hoitoon tästä.