Siirry sisältöön Siirry chattiin
Aktian palveluissa on palvelunestohyökkäyksen aiheuttama häiriö.

Asiakkaidemme tiedot ja varat eivät ole vaarantuneet. Korjaamme tilannetta parhaillaan ja pahoittelemme aiheutunutta haittaa.

Aktia tukee nuorten mahdollisuuksia harrastaa purjehdusta

Aktia tukee nuorten mahdollisuuksia harrastaa purjehdusta

Maanantai 6. syyskuuta 2021

Nuoret ovat yksi Aktian sponsorointikohteiden pääteemoista. Tänä vuonna nuorten harrastustoiminnan sponsorointirahoitusta saa Nyländska Jaktklubben eli NJK, joka on vuonna 1861 perustettu Suomen suurin purjehdusseura. Yhteistyössä Aktian kanssa purjehdusseura voi toteuttaa pitkäaikaisen haaveensa windsurfing-ryhmästä ja hankkia purjelautoja myös seuran omistukseen.

”Seuran omat purjelaudat mahdollistavat sen, että NJK voi tarjota nuorille mahdollisuuden kokeilla lajia ilman suuria ennakkoinvestointeja.. Purjehdus on kasvattanut viimeisten vuosien aikana suosiotaan ja seuralla on paljon uusia nuoria harrastajia. Haluamme olla edelläkävijä junioritoiminnassa ja olemme tehneet paljon töitä sen eteen, että saamme enemmän nuoria kokeilemaan ja innostumaan purjehduksesta. Hankittavilla purjelautamalleilla kisataan tulevaisuudessa olympiatasolla. Meille on jo ilmoittautunut kaksi entistä SM-voittajaa, jotka haluavat osallistua ryhmän toimintaan”, kertoo NJK:n ensimmäinen varakommodori Johan Lindberg.

Nuorten harrastustoiminnan lisäksi Aktia haluaa tukea kulttuuriperintöä sekä lajia, joka yhdistää eri ikäiset perheenjäsenet ja on lähellä myös monen aktialaisen sydäntä.

”Aktian ideologia on ajattele pidemmälle – haluamme luoda vaurautta ja hyvinvointia sukupolvelta toiselle. Myös NJK opettaa ottamaan vallitsevat olosuhteet huomioon, mutta talouden sijaan Suomen haastavilla rannikkovesillä. Lisäksi purjehdukselle keskeinen elementti meri opettaa arvostamaan luontoa ja pitämään siitä huolta, mikä on toinen tärkeä teema Aktian sponsorointikohteissa”, kertoo Aktian brändistä ja asiakaskohtaamisista vastaava johtaja Anna Holtari.

Kaikkea Aktian sponsorointi- ja hyväntekeväisyystoimintaa ohjaa vuonna 2019 laadittu konsernin sponsorointi- ja hyväntekeväisyyspolitiikka. Politiikan on hyväksynyt konsernin johtoryhmä. Kyseisessä politiikassa on sponsorointi- ja hyväntekeväisyyskohteille valittu kolme pääteemaa: nuoret ja taloustaitojen kehittäminen, CDP:n (ent. Carbon Disclosure Project) ja Climate Action 100+ -sitoumuksiemme hengessä tehtävät ilmastonmuutoksen hillitsemistä ja ympäristön suojelua tukevat teemat sekä monimuotoisuuden ja taloudellisen vakauden tukeminen. Aktia uudelleenarvioi sponsoroinnin ja hyväntekeväisyyden teemoja joka toinen vuosi ja yhtenäistää sponsorointi- ja hyväntekeväisyystoimet sen mukaisesti.