Siirry sisältöön Siirry chattiin
Aktian nimissä soitetaan huijauspuheluita, joissa varoitetaan esimerkiksi pankkitunnusten tai tilin olevan vaarassa

Huijari pyrkii todistamaan asiansa oikeaksi lähettämällä tekstiviestin, joka näkyy samassa tutussa viestiketjussa kuin Aktian aidot viestit. Lue lisää.

Tunnistautumishäiriön vaikutukset on kartoitettu – olemme asiakkaisiin yhteydessä

Tunnistautumishäiriön vaikutukset on kartoitettu – olemme asiakkaisiin yhteydessä

Keskiviikko 25. tammikuuta 2023 Asiakastiedotteet

Aktialla oli tiistaina 24.1.2023 kello 9 ja 10 välillä häiriö tunnistuspalvelussa. Häiriö tapahtui järjestelmäpäivityksen yhteydessä, ja se havaittiin ja korjattiin nopeasti. Häiriön aikana asiakkaiden tietoja näkyi toiselle asiakkaalle tämän kirjautuessa vahvaa tunnistautumista vaativiin palveluihin.

Olemme olleet yhteydessä kaikkiin asiakkaisiin, joita asia on koskenut.  

Meille on tärkeää selvittää tapahtunut erittäin huolellisesti. Jatkoselvityksen yhteydessä on käynyt ilmi, että virheellisiä tunnistautumisia on ollut yhteensä noin 350.  Häiriö ei ole koskenut tunnistautumista Aktian verkko- tai mobiilipankkiin eivätkä verkkopankkitunnukset ole vaarantuneet häiriön vuoksi. 

Aktia on tehnyt tapahtumasta ilmoituksen tietosuojaviranomaiselle ja Aktian laadunvarmistusprosesseja on tiukennettu entisestään, jotta vastaavaa ei tulevaisuudessa tapahtuisi. 

Olemme tapahtuneesta hyvin pahoillamme. 

 

Päivitetty 6.2. klo 10.50