Siirry sisältöön Siirry chattiin
Aktian nimissä lähetetään aktiivisesti huijausviestejä. Myös huijausverkkolaskuja on liikkeellä.

Aktian nimissä on lähetetty huijausviestejä, joissa ilmoitetaan, että ”sinulla on uusi päivitys”, ja pyydetään kirjautumaan. Linkki ohjaa valesivustolle, joten älä klikkaa linkkiä!

Useat yhtiöt ovat saaneet huijauslaskuja ja laskuissa pyydetään suorittamaan maksamatta jäänyt lasku heti.
Muistutuksena asiakkaillemme, että laskut pitää aina avata ja tarkastaa huolellisesti ennen maksamista, sillä huijauslaskut ovat kehittyneet viime vuosina, ja ne ovat yhä vaikeammin tunnistettavissa.

Lue lisää turvallisesta asioinnista täältä.

Tiedote Aktia Euroopan Kassankoneet -rahaston sääntömuutoksesta

Maanantai 13. maaliskuuta 2023 Asiakastiedotteet

Aktia Rahastoyhtiön hallitus on 16.2.2023 päättänyt muutoksesta Sijoitusrahaston Aktia Euroopan Kassakoneet säännöissä. Finanssivalvonta on hyväksynyt sääntömuutoksen 10.3.2023. Sääntömuutos astuu voimaan 14.4.2023. Muutos ei edellytä osuudenomistajilta toimenpiteitä.

Sijoitusrahaston Aktia Euroopan Kassakoneet sääntöjen 22 §:ää muutetaan. Muutoksella päivitetään rahaston tuotonjaon laskentaperustetta siten, että tuotto-osuuksille (T-osuuksille) maksettavassa tuotonjaossa otetaan jatkossa huomioon tuotto-osuuksien suhteellinen osuus rahaston kokonaisvaroista. Muutoksella ei ole vaikutusta rahaston kasvuosuuksiin (A-osuuksiin).

Päivitetyt rahaston säännöt ovat saatavissa rahaston verkkosivuilla.