Siirry sisältöön Siirry chattiin
Aktian nimissä lähetetään aktiivisesti huijausviestejä. Uudessa huijauksessa pyydetään asentamaan etäkäyttösovellus puhelimeen.

Lue lisää täältä.

Tiedote Aktia Lyhyt Yrityskorko+ -rahaston sääntömuutoksesta

Perjantai 19. tammikuuta 2024 Asiakastiedotteet

Aktia Rahastoyhtiön hallitus on 19.12.2023 päättänyt muutoksesta Sijoitusrahaston Aktia Lyhyt Yrityskorko+ säännöissä. Sääntömuutos astuu voimaan 19.2.2024. Sääntömuutos ei edellytä rahaston osuudenomistajilta toimenpiteitä.

Sijoitusrahasto Aktia Lyhyt Yrityskorko+ sääntöjä muutetaan seuraavasti:

• Korkosijoituksille sallittua keskimääräistä jäljellä olevaa juoksuaikaa (duraatiota) lyhennetään siten, että se voi jatkossa olla sääntöjen mukaan enintään 1 vuosi. Tämä vastaa rahaston nykyistä sijoitustoimintaa.
  • Sijoituskohteiden luottoluokituksia koskevaa rajaa muokataan siten, että jatkossa vähintään 75 prosentilla sijoituskohteena olevista joukkovelkakirjalainoista tai niiden liikkeeseenlaskijoista tai takaajista on oltava korkea eli investment grade -tasoinen luottokelpoisuusluokitus. Aiemmin raja on koskenut ulkomaisia velkainstrumentteja.
  • Tehdään teknisiä muutoksia sääntöihin ja poistetaan rahaston nimestä + -merkki.

Päivitetyt rahaston säännöt ovat saatavilla osoitteessa www.aktia.fi