Siirry sisältöön Siirry chattiin
Aktian nimissä soitetaan huijauspuheluita, joissa asiakkailta pyydetään pankkitunnuksia Älä luovuta tunnuksiasi vaan sulje puhelu välittömästi. Lue lisää täältä 
Aktian nimissä soitetaan huijauspuheluita, joissa asiakkailta pyydetään pankkitunnuksia

Aktian nimissä soitetaan huijauspuheluita, joissa asiakkailta pyydetään pankkitunnuksia

Perjantai 27. kesäkuuta 2025 Asiakastiedotteet

Asiakkaille on soitettu Aktian nimissä puheluita, joissa asiakasta pyydetään luovuttamaan pankkitunnukset. Älä luovuta tunnuksiasi vaan sulje puhelu välittömästi. 

Aktia ei koskaan kysy puhelimen, sähköpostin tai tekstiviestin välityksellä henkilötunnusta, tili- tai korttinumeroita eikä pankkitunnuksia tai turvalukuja.

Suhtaudu varauksella epäilyttäviltä vaikuttaviin sähköposteihin, tekstiviesteihin ja puheluihin 

Suhtaudu epäilyttäviltä vaikuttaviin sähköposteihin, tekstiviesteihin ja puheluihin aina varauksella, äläkä klikkaa epäilyttäviä linkkejä tai syötä pankkitunnuksiasi epäilyttäville sivustoille. Voit tarvittaessa varmistaa viestin oikeellisuuden käyttämällä toista kanavaa, kuten Aktian asiakaspalvelua. 

Jos epäilet pankkitunnustesi joutuneen vääriin käsiin, ole heti yhteydessä asiakaspalveluumme. Jos asiakaspalvelumme jonotusaika on pitkä tai asiakaspalvelu ei ole auki, soita verkkopankin sulkupalvelun (24 h) maksuttomaan numeroon +358 20 333.

Muistathan, että verkkorikolliset keksivät jatkuvasti uusia huijauskeinoja, joten pysy valppaana!

Lue lisää turvallisesta asioinnista