
Kun hätä on suurin, apu on lähellä – uusi palvelulinja huijauksen uhreille
Kun ihminen joutuu tai epäilee joutuneensa petoksen tai huijauksen uhriksi, on tärkeää olla yhteydessä omaan pankkiin. Aktian uusi palvelulinja palvelee henkilöasiakkaita arkisin klo 8–18 numerossa 010 247 010, valinta 5.
Uusi palvelulinja on tarkoitettu heille, jotka epäilevät pankki- tai korttitietojensa joutuneen väärin käsiin. Linja parantaa entisestään asiakaspalvelua ja asioinnin sujuvuutta.
”Kun asiakas näppäilee asiakaspalvelun numeron ja valitsee kielen, palvelu ehdottaa ensimmäisenä vaihtoehtona uutta linjaa, ja asiakas pääsee nopeasti hoitamaan asiaansa kanssamme”, Aktian asiakaspalvelujohtaja Eetu Herranen sanoo.
Kun väärinkäytöksiin liittyvät yhteydenotot ohjautuvat omalle linjalle, asiakas saa asiantuntevaa apua heti ensimmäisestä yhteydenotosta lähtien.
”Haluamme varmistaa sen, että kun hätä on suurin, apukin on lähellä”, Herranen summaa.
Linja palvelee arkisin klo 8–18 numerossa 010 247 010, valinta 5.
Jos huomaat tulleeksi huijatuksi aukioloaikojen ulkopuolella, soita verkkopankin sulkupalveluun (24h), puh. 020 333 (24 h/vrk), ulkomailta +358 20 333. Ilmoita kuitenkin asiasta mahdollisimman pian myös asiakaspalveluumme. Varastettujen pankkitunnusten avulla tehty väärinkäytös on rikos, josta on tehtävä rikosilmoitus poliisille.
Muistilista turvalliseen asiointiin
- Aktia ei koskaan kysy puhelimessa eikä sähköpostin tai tekstiviestin välityksellä tili- tai korttinumeroita, pankkitunnuksia, turvalukuja tai henkilötunnusta.
- Älä koskaan siirry verkkopankkiin sähköpostilla tulleen linkin tai hakukoneiden hakutulosten kautta vaan aina pankin omilta sivuilta tai kirjoittamalla osoite www.aktia.fi tse selaimen osoitekenttään.
- Tarkkaile tili- ja korttitapahtumisiasi ja ota yhteyttä asiakaspalveluun, jos huomaat niissä jotain epäilyttävää.
- Suhtaudu kriittisesti houkutteleviin tarjouksiin.