Digitaalisissa kanavissamme voit edelleen käyttää palveluitamme sujuvasti ja turvallisesti

5.10.2020

Koronatilanteen ja viranomaissuositusten muututtua olemme palanneet asteittain palvelemaan asiakkaitamme paikallisilla toimipisteillämme. Kassapalvelut ovat auki kaikissa kassatoimipaikoissamme normaalien aukioloaikojen mukaisesti emmekä rajoita enää asiakkaiden yhtäaikaista lukumäärää tiloissamme. Viranomaissuositusten mukaisesti pyydämme asiakkaitamme käyttämään kasvomaskia heidän asioidessaan kassatoimipaikoissamme.

Pienentääksemme asiakkaidemme ja henkilöstömme altistumisriskiä pyydämme asiakkaitamme noudattamaan jatkossakin viranomaisten ohjeita ja suosituksia tartuntariskin pienentämiseksi. Toivomme, että et asioi toimipaikoissamme sairaana tai hengitystieoireisena. Huomioithan myös asioidessasi suositusten mukaiset turvavälit niin odottaessasi palveluvuoroasi kuin asioidessasi henkilöstömme kanssa. Kaikissa asiointitiloissamme on myös käsidesiä asiakkaidemme käyttöön.

Kiitos kärsivällisyydestäsi ja ohjeiden huomioimisesta, kun asioit kanssamme!

Toimipisteidemme aukioloajat

Aktian Karjaan, Porvoon, Turun ja Vaasan toimipisteiden kassapalvelut toimivat normaaliin tapaan arkisin klo 10-13. Aktian Helsingin toimipisteen kassapalvelu osoitteessa Mannerheimintie 14 palvelee normaalien aukioloaikojen mukaisesti arkisin klo 10-16.30.

Kaikkiin toimipisteisiimme voi edelleen erikseen sopia ajanvarauksella tapaamisia tai verkkotapaamisia neuvonta-asioissa myös muina aikoina.

Digitaaliset palvelumme käytössäsi

Kaikki digitaaliset palvelumme toimivat normaalisti, ja voit tunnistautua palveluihimme Aktian verkkopankkitunnusten lisäksi myös muiden suomalaisten pankkien verkkopankkitunnuksilla.

  • Verkkopankissa ja Aktia Mobiilipankissa voit hoitaa päivittäiset pankkiasiasi, mm. maksaa laskusi, nopeasti ja kätevästi.
  • Käteistä rahaa voit nostaa automaateilta sekä K-ryhmän ruokakaupoista ja R-kioskeilta ostostesi yhteydessä. Lue lisää käteisnostoista täältä.
  • Käteistä rahaa suositeltavampi tapa maksaa tällä hetkellä on ilman kosketusta tehtävä lähimaksu joko kortilla tai esimerkiksi Apple Pay-, Google Pay-, Garmin Pay- tai Fitbit Pay -sovelluksilla, joilla voit maksaa lähimaksuna ilman ylärajaa. Lisätietoa älymaksamisesta löydät täältä.

Ota yhteyttä kätevästi verkkopankin tai Aktia Mobiilipankin viestitoiminnolla

Varmistaaksemme, että voimme palvella kaikkia asiakkaitamme mahdollisimman hyvin ja asiat saadaan tässä poikkeustilanteessa hoidettua sujuvasti, toivomme, että vältät puhelimitse tapahtuvia yhteydenottoja muissa kuin erityisen kiireellisissä asioissa.

Asiakaspalveluun saat tarvittaessa yhteyden myös verkkopankin tai Aktia Mobiilipankin viestitoiminnolla. Varauduthan siihen, että viestien vastausajat ovat tällä hetkellä hieman tavallista pidemmät. Toivomme, ettet lähettäisi meille useampaa viestiä samasta asiasta. Käsittelemme kaikki viestit mahdollisimman pian.

Tapaamiset onnistuvat myös verkon kautta

Jos olet varannut tapaamisen toimipisteeseemme, järjestämme mielellämme tämän tapaamisen tilalle verkkotapaamisen. Voit vaihtaa ajan ottamalla yhteyttä henkilöön, jonka kanssa olet sopinut tapaamisen tai lähettämällä asiasta verkkopankki- tai mobiilipankkiviestin.

Korvaako sairaskuluvakuutus koronavirustestin?

Aktia Henkivakuutus Oy:n myöntämä sairaskuluvakuutus korvaa koronavirustestin kulut edellyttäen, että lääkäri on määrännyt vakuutetun testiin koronavirukseen viittaavien oireiden takia. Myös THL:n kriteerien mukaisten edellytysten tulee täyttyä, jotta vakuutus korvaa testin.

Oireettomien henkilöiden testeistä aiheutuvia kuluja ei korvata, koska niiden ei katsota olevan sairauden hoitoa tai tutkimista. Sairaskuluvakuutus ei myöskään korvaa koronavirukselle altistumisen vuoksi suoritettavaa testiä.

Takaisin asiakastiedotteisiin