Yksityisyytesi on meille tärkeää, ja haluamme antaa läpinäkyvää tietoa siitä miten käsittelemme henkilötietojasi. Löydät tältä sivulta keskeisimmät tiedot koskien tietosuojaa Aktiassa.
Aktia Pankki Oyj ja sen tytäryhtiöt tunnistavat ja kunnioittavat odotuksiasi yksityisyyden suojasta. Kannamme vastuun henkilötietojesi käsittelystä sekä yksityisyyden suojastasi toiminnassamme. Noudatamme voimassaolevaa henkilötietolainsäädäntöä ja kunnioitamme myös hyvää pankki- ja vakuutustapaa. Kaikki tiedot, jotka annat meille, pysyvät luottamuksellisina.
Tällä sivulla annamme sinulle kokonaiskuvan siitä, miten käsittelemme henkilötietojasi Aktia-konsernissa. Alaotsikoita klikkaamalla löydät tietoa esimerkiksi siitä, mihin käyttötarkoituksiin käytämme henkilötietoja, käsittelyn oikeusperusteista, rekisterimme tietosisällöstä ja oikeuksistasi rekisteröitynä. Mikäli et löydä etsimääsi tietoa tai jos sinua askarruttaa jokin tietty asia, vastaamme mielellämme kysymyksiisi. Voit olla meihin yhteydessä esimerkiksi palautelomakkeen kautta, verkkopankkisi kautta tai soittamalla asiakaspalveluun.
Pyydämme sinua huomioimaan, että lainsäädännön muuttuessa ja tekniikan kehittyessä yksityisyyden suojaa koskeva käytäntömme saattaa myös muuttua. Löydät aina ajantasaiset tiedot tältä sivulta. Tiedotamme myös lain vaatimalla tavalla lain vaatimissa tilanteissa merkittävistä muutoksista. Tämä yksityisyyden suojaa koskeva käytäntö on yhteinen koko Aktia-konsernille. Huomioithan myös, että tytäryhtiöillä on omat tietosuojaselosteensa, joissa on lisätietoja siitä, miten henkilötietoja käytetään kunkin yhtiön tarjoamiin tuotteisiin tai palveluihin liittyen. Lisäksi tarjoamillamme tuotteilla ja palveluilla voi olla omat tietosuojaa koskevat ehdot ja selosteet. Nämä tiedot ovat aina ensisijaisia suhteessa tähän tekstiin.
Tarkemmat tiedot löydät tietosuojaselosteista:
Yksityisyyden suoja
Luottamus ja vastuullisuus ovat konsernimme toiminnan kulmakivi, ja siksi meille on ensisijaisen tärkeää, että asiakkaanamme ymmärrät ja saat läpinäkyvästi tietoa siitä, miten käytämme henkilötietojasi. EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (GDPR = General Data Protection Regulation) sovelletaan henkilötietojesi käsittelyyn. Tietosuoja-asetuksen tarkoituksena on yhdenmukaistaa ja turvata henkilötietojen käsittelyä.
Keräämme sinusta ainoastaan tarpeellisia tietoja.
Esimerkiksi silloin, kun ostat meiltä palveluja, keräämme sinusta perustietoja, lainsäädäntövelvoitteiden edellyttämiä tietoja ja palvelun käyttöönottoon liittyviä tietoja. Keräämme tietoja myös, kun käytät palvelujamme tai asioit kanssamme vierailemalla konttorissamme, käyttämällä verkkopalveluitamme tai soittamalla asiakaspalveluun.
Voimme tallentaa vastaanotetut ja soitetut puhelut sekä verkkotapaamiset asiakaspalvelun ja turvallisuuden parantamiseksi, mutta myös täyttääksemme lakisääteiset velvoitteet. Tallenteita voidaan käyttää toimeksiantojen todentamiseksi. Tallenteita voidaan lisäksi hyödyntää asiakaspalvelun kehittämiseksi ja palveluiden parantamiseksi.
Keräämme tietoja havainnoimalla verkkokäyttäytymistä analytiikan avulla parantaaksemme verkkosivustotoimintojamme. Käytämme asiakastiloissamme tallentavaa kameravalvontajärjestelmää asiakkaiden, henkilöstön ja omaisuuden suojaamiseksi.
Henkilötietojesi käyttö on myös tarpeellista, jotta voimme täyttää lainsäädännön ja viranomaisten määräyksiin ja ohjeisiin perustuvat velvoitteemme, kuten tietoturvasta huolehtiminen, toiminnan monitorointi ja valvonta sekä väärinkäytösten ehkäisy, tutkiminen ja estäminen.
Käytämme henkilötietoja myös markkinointiin. Käsittelemme tietojasi tarjotaksemme sinulle tuotteita ja palveluja sekä näiden tuottamiseen ja kehittämiseen. Keräämiemme tietojen avulla opimme paremmin ymmärtämään asiakkaidemme tarpeita, ja voimme tarjota heille kiinnostavia tuotteita ja palveluita. Markkinointia voidaan myös kohdentaa käyttäytymisesi ja valintojesi perusteella. Käytämme tietoja myös palvelujen tuottamiseen ja kehittämiseen, kuten tuotevalikoiman parantamiseen.
Tietojasi voidaan käyttää myös analysointiin ja profilointiin, jotta voimme luoda profiileja palvelu-, tuote- ja konseptikehityksen tueksi sekä markkinointitarkoituksiin. Profiileja voidaan lisäksi käyttää hyväksi yksilöllisen markkinoinnin ja sisällön kohdentamiseen verkkosivuillamme, sähköisissä uutiskirjeissä sekä mobiilisovelluksessamme.
Voimme profiloida myös riskiluokitusta, asiakasluokitusta ja luottokelpoisuutta varten. Nämä tiedot ovat välttämättömiä lain niin vaatiessa, mutta myös laadukkaiden palvelujen kehittämiseksi ja soveltuvuuden arvioimiseksi sekä riskienhallintaa varten.
Henkilötietojen käsittelyn on perustuttava laissa mainittuun perusteeseen. Tietosuojalainsäädännössä tätä kutsutaan käsittelyperusteeksi. Käsittelyperusteita on useampia, ja kun käsittelemme henkilötietojasi, usea käsittelyperuste onkin monesti voimassa samaan aikaan. Alla kuvaamme ne käsittelyperusteet, joihin me nojaudumme, kun käsittelemme henkilötietojasi.
Kunkin käsittelyperusteen kohdalla henkilötietojen käsittelyä rajaa myös vaatimus tietojen tarpeellisuudesta, sekä muut lain asettamat vaatimukset.
Sopimus
Henkilötietoja käsitellään ensinnäkin sopimuksen perusteella. Tämä on keskeinen henkilötietojen käsittelyperuste, koska useimmat tuotteemme ja palvelumme edellyttävät sopimussuhdetta asiakkaaseen. Kun teet kanssamme sopimuksen esimerkiksi tilin avaamisesta, voimme käsitellä sellaisia henkilötietoja, jotka ovat tarpeen tilin avaamiseksi ja ylläpitämiseksi. Toisin sanoen, sopimus tuotteesta tai palvelusta antaa meille luvan käsitellä tuotteen tai palvelun tarjoamisen kannalta välttämättömiä tietoja.
Suostumus
Tietyissä tapauksissa henkilötietoja käsitellään asiakkaan tai palveluistamme kiinnostuneen henkilön nimenomaisen suostumuksen perusteella. Esimerkiksi sähköiseen suoramarkkinointiin vaaditaan pääsääntöisesti suostumus markkinoinnin kohteelta. Jos olet antanut suostumuksesi henkilötietojesi käyttämiseen tiettyyn nimenomaiseen käyttötarkoitukseen, emme voi käyttää tietoja muuhun, ellei tietoja koske myös toinen käsittelyperuste. Esimerkiksi puhelinnumeroa voidaan käyttää sekä tekstiviestimarkkinointiin, jolloin perusteena on suostumus, että palveluihimme liittyvään muuhun kommunikointiin, jolloin perusteena voi olla sopimus, oikeutettu etu tai lainmukainen velvoite (ks. alla).
Oikeutettu etu
Lain mukaan voimme käsitellä henkilötietoja niin kutsuttujen oikeutettujen etujemme toteuttamiseen. Meillä on esimerkiksi yleisellä tasolla oikeus käsitellä henkilötietoja asiakassuhteen perusteella, koska se on lain mukaan oikeutettu etumme. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että meillä on tietyissä tapauksissa oikeus käsitellä asiakkaidemme tietoja myös, kun se ei perustu suoraan sopimukseen (ks. yllä kohta sopimus). Käytämme tällä perusteella asiakkaidemme tietoja esimerkiksi suoramarkkinointiin. Meillä on myös oikeus käsitellä tietoja asiakassuhteen perusteella muihin toimintamme kannalta välttämättömiin tarkoituksiin, esimerkiksi asiakaspalveluun, asiakassuhteen hoitamiseen, viestintään sekä palvelujen tuottamiseen ja kehittämiseen. Tietoja käytetään lisäksi myös ratkaisujen löytämiseen ongelmatilanteissa.. Meillä on myös oikeutettu etu siirtää tietoja Aktia-konsernin sisällä lain sallimissa rajoissa, noudattaen finanssialan salassapitovelvoitteita.
Lainmukainen velvoite
Laki asettaa finanssialalla toimivalle yritykselle useita velvoitteita. Käsittelemme tietojasi näiden velvoitteiden täyttämiseksi. Tällaisia velvoitteita ovat esimerkiksi rahanpesun estäminen, väärinkäytösten selvittäminen ja viranomaisraportointi. Meillä on myös lakiin perustuva velvollisuus tunnistaa ja tuntea asiakkaamme. Asiakkaan tuntemisesta ja tunnistamisesta voit lukea lisää tältä sivulta: Asiakkaan tunteminen. Jos tietojasi on kerätty ainoastaan lainmukaisen velvoitteen täyttämiseksi, emme käytä kyseisiä tietoja muihin tarkoituksiin. On kuitenkin hyvä muistaa, että usein samoja tietoja kerätään useaan eri tarkoitukseen.
Koulutamme säännöllisesti henkilökuntaamme, jotta he ymmärtävät henkilötietojen luottamuksellisuuden ja asiakkaan yksityisyyden suojan merkityksen. Meillä on periaatteet siitä, miten henkilökunta saa käsitellä henkilötietoja. Tietoihin pääsy on suojattu teknisesti ja fyysisesti käyttövaltuushallinnan ja kulunvalvonnan menetelmin.
Noudatamme usean eri viranomaisen finanssialalle asettamia korkeita vaatimuksia. Tietoturvallisuusvaatimusten täyttämiseksi käytämme yleisiä tietoturvallisuusstandardeja, joilla estämme pääsyn asiakkaiden tietoihin henkilöiltä joilla ei ole tietoihin oikeutta. Näitä menetelmiä ovat mm. järjestelmien pääsynvalvonta, palomuurit, verkkoturvallisuus, salaustekniikat, paloturvakaapit sekä tarpeettomien tietojen ja asiakirjojen hävittäminen turvallisesti.
Käytämme palveluidemme tuottamiseen palveluntarjoajia ja muita kolmansia osapuolia. Edellytämme kaikilta palveluntarjoajilta ja kolmansilta osapuolilta tietosuojalainsäädännön noudattamista. Ilmoitamme henkilötietojen tietoturvaloukkauksista sääntelyn edellyttämällä tavalla. Lisätietoja tietoturvasta löydät verkkosivuillamme: Turvallinen asiointi
Luovutamme henkilötietoja ainoastaan finanssialan salassapitosääntelyn puitteissa tiedonsaantiin oikeutetuille tai suostumuksellasi. Tietoja voidaan siten luovuttaa samaan konserniin kuuluvien yhtiöiden välillä asiakaspalvelua, asiakassuhteen hoitamista, markkinointia ja riskienhallintaa varten edellyttäen, että vastaanottajaa koskee samaa salassapitovelvollisuutta kuin luovuttajaa.
Luovutamme myös tietoja viranomaisille, joilla on lakiin perustuva oikeus saada tietoja esimerkiksi täyttääksemme raportointivelvoitteemme tai vastataksemme asiakaskohtaisiin kyselyihin. Näitä tietoja Suomen viranomaiset voivat antaa muiden maiden viranomaisille, esimerkiksi veroviranomaisille, kulloinkin voimassa olevan lainsäädännön mukaan. Voimme lisäksi luovuttaa tietoja rahoitus- ja vakuutusalan yhteistyökumppaneille, heidän asiakaspalvelussaan käytettäväksi.
Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka avulla voi tunnistaa selaimen. Evästeet ovat välttämättömiä osia verkkosivujen käytössä. Käyttäessäsi verkkosivujamme hyväksyt evästeiden käytön ja sen, että evästeitä tallennetaan käyttämällesi laitteelle.
Evästeillä voi tilastoida miten verkkosivuja käytetään ja miten niissä liikutaan. Evästeet parantavat ja mahdollistavat teknisesti verkkosivujen käytön, helpottavat kävijöiden kirjautumista verkkopankkiin ja mahdollistavat yhdistelmätietojen laatimisen kävijöistämme. Voit poistaa evästeet laitteeltasi palveluiden käytön jälkeen. Mikäli kuitenkin kytket evästeet pois päältä selaimessa, on mahdollista, että jotkut palveluidemme osat eivät toimi kunnolla, kuten chatti.
Käytämme evästeitä verkkosivujemme havainnointiin ja seurantaan, kehittämiseen, parantamiseen ja markkinointiin. Havainnointitiedot, joita käytämme voivat olla yhdistettävissä henkilöön.
Riippumatta siitä, mitä teknistä havainnointi- tai seurantamenetelmää käytämme, noudatamme samoja sääntöjä luottamuksen ja yksityisyyden suojan osalta kuin käydessäsi konttorissamme tai asioidessasi muuten kanssamme henkilökohtaisesti.
Automaattisella päätöksenteolla tarkoitetaan päätöstä, joka perustuu yksinomaan automaattiseen henkilötietojen käsittelyyn. Voimme käyttää automaattisessa päätöksenteossamme profilointia.
Kun hyödynnämme automaattista päätöksentekoa toiminnassamme, tämä on tarpeen sopimuksen tekemistä tai täytäntöönpanoa varten taikka päätös perustuu rekisteröidyn nimenomaiseen suostumukseen tai lain säännökseen.
Arvioimme ja testaamme käyttämiämme automaattisen päätöksenteon menetelmiä säännöllisesti, jotta ne ovat oikeudenmukaisia ja tehokkaita.
Sinulla on mahdollisuus riitauttaa automaattisessa päätöksenteossa syntynyt päätös ja saattaa asia Aktian henkilöstöön kuuluvan edustajan ratkaistavaksi, jos kyseisellä päätöksellä on sinua koskevia oikeusvaikutuksia tai jos päätös vaikuttaa sinuun muuten merkittävästi vastaavalla tavalla.
Alta löydät tarkempaa tietoa automaattisesta päätöksenteosta Aktiassa.
Vakuudettomat luotot
Automaattinen päätöksenteko tukee luottopäätöstemme tasalaatuisuutta ja vahvistaa toimintaamme vastuullisena luotonmyöntäjänä.
Automaattisen päätöksenteon mahdollisina seurauksina ovat joko hakemuksen automaattinen hyväksyntä tai hakemuksen automaattinen hylkääminen.
Automaattisessa päätöksenteossa käytämme seuraavia tietoja:
- Hakemuksen yhteydessä antamasi tiedot
- Aktialla mahdollisesti jo olevat asiakastiedot (esimerkiksi maksukäyttäytymistä kuvaavat tiedot)
- Luottotietorekisteristä ja väestötietojärjestelmästä haettavat tiedot
Käytämme tietoja kuvaamaan luotonhakijan maksukykyä.
Automaattisen käsittelyn logiikka:
Luottohakemuksen automaattisessa käsittelyssä suoraan automaattiseen hylkäämiseen johtavia tietoja voivat olla mm. puutteellinen maksukyky, maksuhäiriömerkintä ja hakijan työtilanne.
Halutessasi voit pyytää Aktiaa käsittelemään hakemuksesi manuaalisesti.
Asuntoluottohakemukset
Automaattinen päätöksenteko tehostaa hakemusten käsittelyä ja tukee käsittelyn tasalaatuisuutta.
Automaattisen päätöksenteon mahdollisina seurauksina ovat joko automaattinen alustavan rahoitusehdotuksen toimittaminen tai hakemuksen automaattinen hylkääminen.
Automaattisessa päätöksenteossa käytämme seuraavia tietoja:
- Hakemuksen yhteydessä antamasi tiedot
- Aktialla mahdollisesti jo olevat asiakastiedot (esimerkiksi maksukäyttäytymistä kuvaavat tiedot)
- Luottotietorekisteristä ja väestötietojärjestelmästä haettavat tiedot
Käytämme tietoja kuvaamaan luotonhakijan maksukykyä.
Automaattisen käsittelyn logiikka:
Asuntoluottohakemuksen automaattisessa käsittelyssä suoraan automaattiseen hylkäämiseen johtavia tietoja voivat olla mm. puutteellinen maksukyky, maksuhäiriömerkintä ja puutteellinen omarahoitusosuuden määrä.
Halutessasi voit pyytää Aktiaa käsittelemään hakemuksesi manuaalisesti.
Vakuutus vakavan sairauden varalta
Automaattinen päätöksenteko tehostaa vakuutushakemusten käsittelyä. Automaattisen päätöksenteon mahdollisina seurauksina ovat joko hakemuksen automaattinen hyväksyntä tai hakemuksen automaattinen hylkääminen.
Automaattisessa päätöksenteossa käytämme seuraavia tietoja:
- Hakemuksen yhteydessä antamasi tiedot
- Aktialla mahdollisesti jo olevat asiakastiedot (esimerkiksi voimassa olevat vakuutukset)
- Väestötietojärjestelmästä haettavat tiedot
Käytämme tietoja kuvaamaan vakuutuksenhakijan vakuutustarvetta ja -kelpoisuutta.
Automaattisen käsittelyn logiikka:
Vakuutushakemuksen automaattisessa käsittelyssä suoraan automaattiseen hylkäämiseen johtavia tietoja voivat olla mm. jo ennestään Aktia Henkivakuutuksessa oleva enimmäismääräinen vakuutusturva ja olemassa olevat sairaudet.
Halutessasi voit pyytää Aktiaa käsittelemään hakemuksesi manuaalisesti.
Tietosuojaselosteista löydät yhtiökohtaiset tiedot siitä, miten henkilötietoja käsitellään. Näissä selosteissa lain edellyttämät rekisteröidylle toimitettavat tiedot on esitetty esimerkinomaisissa luetteloissa. Tiedot on pyritty esittämään tiiviisti, ymmärrettävästi ja yksinkertaisella kielellä. Pyydämme sinua huomioimaan, että tietosuojaselosteiden sisältö voi muuttua lainsäädännön, oikeuskäytännön tai käytäntömme muuttuessa.
- Tietosuojaseloste, Aktia Pankki Oyj
- Tietosuojaseloste, Aktia Rahastoyhtiö Oy
- Tietosuojaseloste, Aktia Henkivakuutus Oy
- Tietosuojaseloste, Työnhakijoiden rekisteri
Vastaamme mielellämme kysymyksiin, jotka koskevat Aktian asiakkaan yksityisyyden suojaa.
Aktia Pankki Oyj | Arkadiankatu 4-6, 00100 HELSINKI | Asiakaspalvelu (ark. 8-20) 010 247 010
Konsernin tietosuojavastaava: [email protected]
Mitkä ovat oikeutesi
Sinulla on oikeus saada pääsy tietoihin, oikeus tietojen oikaisemiseen, oikeus pyytää tietojen poistamista, oikeus käsittelyn rajoittamiseen ja vastustamiseen ja oikeus pyytää tietojen siirtoa järjestelmästä toiseen sekä oikeus perua suostumus. Huomaathan, että kunkin oikeuden käyttämiseksi meidän on tunnistettava sinut. Tunnistaminen tehdään aina meidän hyväksymiämme tunnistusmenetelmiä käyttäen, esimerkiksi kirjautumalla verkkopankkiin tai tunnistautumalla meidän hyväksymämme tunnistusasiakirjan avulla toimipisteessämme.
Tämän oikeuden käyttämiseksi sinulla on olemassa kaksi vaihtoehtoa:
- Voit kirjautua verkkopankkiin ja täyttää siellä olevan tietosuojapyyntölomakkeen. Lomakkeen löydät Viestit ja Palvelut -välilehdeltä, otsikon Tietosuojapyyntö alta.
- Voit mennä konttoriimme, ja täyttää vastaavanlaisen lomakkeen siellä tai tulostaa ja esitäyttää lomakkeen jo kotona.
Huomaathan, että vaihtoehdon kaksi osalta toimihenkilömme on tunnistettava sinut. Tarvitset siis konttoriin mukaasi meidän hyväksymän tunnistusasiakirjan, kuten passin tai henkilökortin.
Vastaukset tietopyyntöihin tehdään pyynnön kanavasta riippuen seuraavanlaisesti:
- Pyyntö verkkopankissa: Vastaus toimitetaan verkkopankkiin
- Pyyntö konttorissa: Vastaus toimitetaan postitse kotiosoitteeseesi
Evästeiden käyttö
Tässä tiedotetaan periaatteista, joiden mukaan Aktia käyttää evästeitä. Tietyt palveluidemme osat ja verkkopankkimme käyttää evästeitä ja käyttämällä palvelujamme hyväksyt evästeiden käytön. Hyväksyt esimerkiksi chat-evästeen tallentamisen koneellesi silloin kun rupeat käyttämään chat-sovellusta.
Hallinnoimme itse evästeillä kerättyjä tietoja. Nämä periaatteet ovat voimassa seuraavilla verkkosivuillamme: aktia.fi, Verkkopankki (auth.aktia.fi), Aktia Wallet, aktia.com
Eväste ei kerro meille kuka vierailee sivullamme, ainoastaan selaimen. Käyttäessäsi useita selaimia voimme yhdistää selainten tiedot ja kohdentaa sinulle mainontaa selaimen aktiviteetin ja/tai selaustavan perusteella. Sinua ei kuitenkaan tunnisteta.
Mikäli tunnistaudut verkkopankkitunnuksilla, tunnistamme sinut ja voimme yhdistää selaimen aktiviteetin sinuun. Näin voimme näyttää sinulle mahdollisimman kiinnostavaa tietoa ja kohdennettua markkinointisisältöä. Tällöin voimme myös saada tietoa esimerkiksi markkinoinnin tehokkuudesta.
Aktialla on pääasiassa käytössä kahdenlaisia evästeitä – istuntokohtaisia ja pysyviä. Istuntokohtaiset evästeet ovat ne, jotka ovat voimassa vain yhden asiointikerran ajan.
Pysyvät evästeet jäävät koneellesi myös kun olet lopettanut istuntosi, ellet poista niitä. Evästeen elinikä vaihtelee evästeittäin yksittäisestä istunnosta vuosiin. Sulkiessasi selaimen istuntokohtaiset evästeet poistuvat automaattisesti.
Evästeiden käyttötarkoituksia on myös erilaisia. Välttämättömät evästeet tukevat teknisiä toimintoja ja ovat välttämättömiä tietyille toiminnoille, esimerkiksi verkkopankille. Hallinnointi-, suorituskyky-, ja toimintaevästeitä käytetään analytiikkaan ja seuraamaan sivun käyttöä. Sivukokemusevästeet tallentavat esimerkiksi valitsemasi kielen. Lisäksi on markkinointiin käytettäviä evästeitä, joiden perusteella sinulle voidaan tarjota kohdennettua markkinointia Aktian ja kolmannen osapuolen palveluissa. Evästeiden avulla kohdennetulla markkinoinnilla tunnistamme sinua kiinnostavat tuotteet ja palvelut.
Aktiabot -chat-toiminto
Chat-toimintomme, Aktiabot, on käytössäsi aktia.fi-sivuilla. Käyttötarkoituksia ovat asiakaspalvelu ja palvelun kehittäminen. Chatissa toimiva robottimme osaa vastata sinulle nopeasti, suomeksi ja ruotsiksi, sivustokävijöiden yleisimpiin kysymyksiin, ympäri vuorokauden. Aktiabot neuvoo sinua yleisellä tasolla, ei henkilökohtaisissa asioissa. Ellei se ymmärrä kysymystä tai sillä ei ole vastausta, se kehottaa sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun.
Keskustelu on tarkoitettu anonyymiksi emmekä esimerkiksi käsittele käyttäjien IP-osoitteita. Keskustelun alussa Aktiabot kertoo sinulle, ettei sinun tulisi kertoa henkilötietojasi chatissa. Aktiabot ei myöskään kysy niitä. Jos käyttäjä kuitenkin kirjoittaa vapaakenttään henkilötietojaan, ne anonymisoidaan. Keskustelun voit poistaa klikkaamalla chat-ikkunassa kysymysmerkkiä ja valitsemalla vaihtoehdon 'Poista keskustelu'. Muuten keskustelun tiedot säilytetään 6 kuukautta. Niitä käytetään ainoastaan palvelun kehittämisessä ja ne näkyvät vain muutamille nimetyille palvelukehitykseen osallistuville henkilöille.
Keskustelumme tallentuu suojattuun tietokantaan Euroopan unionin alueella. Emme kuitenkaan tiedä kuka olet, joten henkilötietosi eivät tallennu mihinkään. Tämän vuoksi et voi myöskään käyttää tarkastusoikeuttasi tai pyytää tietojesi siirtoa järjestelmästä toiseen.
Muilta osin viittaamme soveltuvin osin tällä sivustolla annettuun informaatioon, esimerkiksi rekisterinpitäjän yhteystietoihin ja mahdollisuuteen tehdä valitus tietosuojavaltuutetulle.