Oftast ställda frågor

Hur beställer jag nya tjänster eller gör förändringar i mina nuvarande tjänster?

På Aktias webbplats för företagskunder hittar du Din företagskundrelation-sidan där du kan sköta begäran om ändring i anslutning till både företagskontot och företagskorten samt öppna nya tjänster behändigt och snabbt. Om du inte hittar det du söker på Din företagskundrelation-sidan, kontakta vänligen Företagskundservice, tfn 010 247 6700 (vard. kl. 9–16).

Hur bokar jag tid på kontoret?

Du kan sköta en hel del av dina ärenden i nätbanken, på Din företagskundrelation-sidan och per e-post eller telefon utan att du behöver besöka ett kontor. Ring Företagskundservicen vid behov, tel. 010 247 6700 (vard. kl 9-16) för att fråga mer.

Hur beställer jag ett saldointyg

Beställ saldointyg på aktia.fi hemsidan, genom att välja Företagskunder - Genvägar. Intyget skickas per post till företagets adress eller alternativt direkt till bokföraren.

Vilka ärenden kan jag sköta i nätbanken för företag?

I nätbanken för företag kan du sköta följande ärenden:

  • betala räkningar i Finland och även till utlandet
  • följa med kontotransaktioner
  • ta emot elektroniska kontoutdrag
  • kontrollera låneuppgifter
  • skicka meddelanden till banken så att du är identifierad
  • placera inom ramen för företagets bransch
  • företagets försäkringar.

Nätbanken har låst sig. Vad ska jag göra?

Kundservice öppnar låsta nätbanker senast kl. 12 nästa bankdag. Om nätbanken av någon orsak ändå inte öppnas ta kontakt med vår Företagskundservice, tfn 010 247 6700 (vard. kl. 9–16).