Top 5 - Oftast ställda frågor

Hur beställer jag ett saldointyg

Beställ saldointyg genom att skicka e-post till foretag(at)aktia.fi. Du får intyget per post till företagets adress eller direkt till din bokförare om du så önskar. Kom ihåg att ange företagets FO-nummer och datum för bokslutet i e-posten.

Hur får jag kontakt med företagskundservice?

Så här tar du kontakt med Aktias Företagskundservice:

  • Telefonnumret till Företagskundservice är 010 247 6700 och vi betjänar vardagar kl. 8–18.
  • Du kan skicka meddelandet i Nätbanken för företag under Meddelanden. Du kan skicka ett identifierat meddelande också här om ditt avtal om Nätbanken för företag är uppdaterat.
  • Om du behöver skicka bilagor, skicka dem med e-post till adressen foretag@aktia.fi.
  • På vår webbplats kan du skicka en kontaktbegäran och berätta vilken tid du önskar att vi tar kontakt.

Hur kan jag boka en tid till kontoret?

Aktia har koncentrerat betjäningen av företagskunder till Företagskundservice, som i fortsättningen sköter alla företagets bankärenden. Ring Företagskundservice 010 247 6700 (kl. 8–18) eller skicka ett meddelande i Nätbanken för företag under Meddelanden, så hjälper vi dig.

Vilka ärenden kan jag sköta i nätbanken för företag?

I nätbanken för företag kan du sköta följande ärenden:

  • betala räkningar i Finland och även till utlandet
  • följa med kontotransaktioner
  • ta emot elektroniska kontoutdrag
  • kontrollera låneuppgifter
  • skicka meddelanden till banken så att du är identifierad
  • placera inom ramen för företagets bransch
  • företagets försäkringar.

Nätbanken har låst sig. Vad ska jag göra?

Kundservice öppnar låsta nätbanker senast kl. 12 nästa bankdag. Om nätbanken av någon orsak ändå inte öppnas ta kontakt med vår Företagskundservice, tfn 010 247 6700 (kl. 8–18).