Käytä ensisijaisesti digitaalisia kanavia – koronavirustilanteen vaikutukset pankkiasiointiin

16.3.2020

Pienentääksemme asiakkaidemme ja henkilöstömme altistumisriskiä pyydämme asiakkaitamme noudattamaan viranomaisten ohjeita ja suosituksia tartuntariskin pienentämiseksi. Toivomme, että varsinkin riskiryhmiin kuuluvat asiakkaamme välttävät kaikkea muuta kuin aivan välttämätöntä asiointia konttoreissamme. Useimmat pankkiasiat ovat tänä päivänä helposti hoidettavissa muita kanavia käyttäen:

  • Verkkopankissa ja Aktia Mobiilipankissa voit hoitaa päivittäiset pankkiasiasi, mm. maksaa laskusi, nopeasti ja kätevästi.
  • Käteistä rahaa voit nostaa automaateilta sekä K-ryhmän ruokakaupoista ja R-kioskeilta ostostesi yhteydessä. Lue lisää käteisnostoista täältä.
  • Käteistä rahaa suositeltavampi tapa maksaa tällä hetkellä on ilman kosketusta tehtävä lähimaksu joko kortilla tai esimerkiksi Apple Pay-, Google Pay-, Garmin Pay- tai Fitbit Pay -sovelluksilla, joilla voit maksaa lähimaksuna ilman ylärajaa. Lisätietoa älymaksamisesta löydät täältä.

Kaikki digitaaliset palvelumme toimivat normaalisti, ja voit tunnistautua palveluihimme Aktian verkkopankkitunnusten lisäksi myös muiden suomalaisten pankkien verkkopankkitunnuksilla.

Olemme siirtäneet tallelokeroiden tyhjennysaikataulua kuukaudella eteenpäin. Tallelokerot tulee tyhjentää aiemmasta ilmoitetun sijaan 29.5.2020 mennessä.

Ota yhteyttä kätevästi verkkopankin tai Aktia Mobiilipankin viestitoiminnolla

Varmistaaksemme, että voimme palvella kaikkia asiakkaitamme mahdollisimman hyvin ja asiat saadaan tässä poikkeustilanteessa hoidettua sujuvasti, toivomme, että vältät puhelimitse tapahtuvia yhteydenottoja muissa kuin erityisen kiireellisissä asioissa.

Asiakaspalveluun saat tarvittaessa yhteyden myös verkkopankin tai Aktia Mobiilipankin viestitoiminnolla. Varauduthan siihen, että viestien vastausajat ovat tällä hetkellä hieman tavallista pidemmät. Toivomme, ettet lähettäisi meille useampaa viestiä samasta asiasta. Käsittelemme kaikki viestit mahdollisimman pian.

Tapaamiset onnistuvat myös verkon kautta

Jos olet varannut tapaamisen toimipisteeseemme, järjestämme mielellämme tämän tapaamisen tilalle verkkotapaamisen. Voit vaihtaa ajan ottamalla yhteyttä henkilöön, jonka kanssa olet sopinut tapaamisen tai lähettämällä asiasta verkkopankki- tai mobiilipankkiviestin. Valitettavasti viestipalvelussa on tällä hetkellä tavallista pidemmät vastausajat. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa vaivaa.

Muutoksia toimipisteiden aukiolossa

Aktian Helsingin, Karjaan, Turun ja Vaasan toimipisteiden kassapalvelut toimivat koronaviruksen aiheuttamien haasteiden takia tällä hetkellä rajoitetusti arkisin klo 10-13. Porvoon toimipisteen kassapalvelut ovat toistaiseksi suljettu.

Toivomme asiakkailtamme kärsivällisyyttä näinä poikkeuksellisina aikoina ja pahoittelemme tilanteesta aiheutuvaa haittaa.

Takaisin asiakastiedotteisiin