Digitaalisissa kanavissamme voit edelleen käyttää palveluitamme sujuvasti ja turvallisesti. Konttoreidemme palvelut palautetaan vähitellen asiakkaidemme turvallisuudesta huolehtien.

2.6.2020

Koronatilanteen ja viranomaisten suositusten muuttuessa palautamme paikallisten toimipisteidemme asiakaspalvelua. Kassapalvelut ovat auki kaikissa kassatoimipaikoissamme arkisin klo 10-13 emmekä rajoita enää asiakkaiden yhtäaikaista lukumäärää tiloissamme.

Pienentääksemme asiakkaidemme ja henkilöstömme altistumisriskiä pyydämme asiakkaitamme noudattamaan jatkossakin viranomaisten ohjeita ja suosituksia tartuntariskin pienentämiseksi. Toivomme, että et asioi toimipaikoissamme sairaana tai hengitystieoireisena. Huomioithan myös asioidessasi suositusten mukaiset turvavälit niin odottaessasi palveluvuoroasi kuin asioidessasi henkilöstömme kanssa. Kaikissa asiointitiloissamme on myös käsidesiä asiakkaidemme käyttöön.

Kiitos kärsivällisyydestäsi ja ohjeiden huomioimisesta, kun asioit kanssamme!

Muutoksia toimipisteiden aukiolossa

Aktian Karjaan, Porvoon, Turun ja Vaasan toimipisteiden kassapalvelut toimivat normaaliin tapaan arkisin klo 10-13.  

Helsingin toimipisteen kassapalveluaika on rajoitettu vielä toistaiseksi arkisin klo 10-15.

Kaikkiin toimipisteisiimme voi edelleen erikseen sopia ajanvarauksella tapaamisia tai verkkotapaamisia neuvonta-asioissa myös muina aikoina.

Digitaaliset palvelumme käytössäsi

Kaikki digitaaliset palvelumme toimivat normaalisti, ja voit tunnistautua palveluihimme Aktian verkkopankkitunnusten lisäksi myös muiden suomalaisten pankkien verkkopankkitunnuksilla.

  • Verkkopankissa ja Aktia Mobiilipankissa voit hoitaa päivittäiset pankkiasiasi, mm. maksaa laskusi, nopeasti ja kätevästi.
  • Käteistä rahaa voit nostaa automaateilta sekä K-ryhmän ruokakaupoista ja R-kioskeilta ostostesi yhteydessä. Lue lisää käteisnostoista täältä.
  • Käteistä rahaa suositeltavampi tapa maksaa tällä hetkellä on ilman kosketusta tehtävä lähimaksu joko kortilla tai esimerkiksi Apple Pay-, Google Pay-, Garmin Pay- tai Fitbit Pay -sovelluksilla, joilla voit maksaa lähimaksuna ilman ylärajaa. Lisätietoa älymaksamisesta löydät täältä.

Olemme siirtäneet tallelokeroiden tyhjennysaikataulua poikkeustilanteen takia eteenpäin. Tallelokerot tulee tyhjentää aiemmasta ilmoitetun sijaan 30.6.2020 mennessä.

Ota yhteyttä kätevästi verkkopankin tai Aktia Mobiilipankin viestitoiminnolla

Varmistaaksemme, että voimme palvella kaikkia asiakkaitamme mahdollisimman hyvin ja asiat saadaan tässä poikkeustilanteessa hoidettua sujuvasti, toivomme, että vältät puhelimitse tapahtuvia yhteydenottoja muissa kuin erityisen kiireellisissä asioissa.

Asiakaspalveluun saat tarvittaessa yhteyden myös verkkopankin tai Aktia Mobiilipankin viestitoiminnolla. Varauduthan siihen, että viestien vastausajat ovat tällä hetkellä hieman tavallista pidemmät. Toivomme, ettet lähettäisi meille useampaa viestiä samasta asiasta. Käsittelemme kaikki viestit mahdollisimman pian.

Tapaamiset onnistuvat myös verkon kautta

Jos olet varannut tapaamisen toimipisteeseemme, järjestämme mielellämme tämän tapaamisen tilalle verkkotapaamisen. Voit vaihtaa ajan ottamalla yhteyttä henkilöön, jonka kanssa olet sopinut tapaamisen tai lähettämällä asiasta verkkopankki- tai mobiilipankkiviestin. Valitettavasti viestipalvelussa on tällä hetkellä tavallista pidemmät vastausajat. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa vaivaa.

Kiitämme asiakkaitamme kärsivällisyydestä näinä poikkeuksellisina aikoina ja pahoittelemme tilanteesta aiheutuvaa haittaa.

Takaisin asiakastiedotteisiin