Siirry sisältöön Siirry chattiin
Aktian yritysasiakaspalvelussa asiakkaat kohdataan ilolla ja ammattitaidolla

Aktian yritysasiakaspalvelussa asiakkaat kohdataan ilolla ja ammattitaidolla

Tiistai 7. lokakuuta 2025 Yritysasiakkaat

Pankin yritysasiakaspalvelu on kokonaisvaltaista kumppanuutta, jossa asiantuntemukseen yhdistyväthenkilökohtainen palvelu ja digitaaliset ratkaisut. Aktian Corporate Officessa niin asiakkaiden kuin kollegoiden auttaminen on kunnia-asia.

Kun Paula Harju (kuvassa) aloitti Aktian yritysasiakaspalvelussa asiakasneuvojana noin 2,5 vuotta sitten, hän sai heti lämpimän vastaanoton tiimiltään. Hyvä yhteishenki työyhteisössä on säilynyt ja on tänäkin päivänä läsnä tiimin arjessa ja tekemisessä. Paula Harju

“Meillä on tosi monipuolinen, osaava ja kokenut tiimi ja tosi hyvä yhteishenki. Tämä on ihan huippua”, Harju toteaa.
Asiakasneuvojana Harju hoitaa monipuolisesti yritysten ja yhdistysten asioita.

Teen laajasti asiakaspalvelua eri kanavissa, muun muassa puhelinpalvelua ja digitaalisten kanavien palvelua. Sen lisäksi toimin myös tukena yritysten välisissä  maksuliikenneasioissa”, Harju sanoo.

Vaikka kaikille on määritelty omat työtehtävät, työtä tehdään usein koko tiimin voimin. 

“Autamme toisiamme ja periaate on, että aina saa soittaa ja kysyä apua”, Harju sanoo. 

Asiakaslähtöinen palvelu vaatii perehtymistä ja proaktiivisuutta

Yritysasiakaspalvelussa palvellaan sekä pieniä yhdistyksiä ja yrityksiä että pörssiyhtiöitä. Palvelussa yhdistyy kuitenkin aina sama asia, halu auttaa ja ymmärtää asiakkaan tarpeita kokonaisvaltaisesti. Rutiininomaisten toimeksiantojen lisäksi eteen tulee välillä myös tilanteita, joissa asiakas ei itse tiedä minkälaista apua hän kaipaisi tai tarvitsisi. Silloin asiakaspalvelijoiden asiantuntijuus nousee arvoon arvaamattomaan. 

“Ei tuijoteta vain sitä yhtä asiaa, jota asiakas on hoitamassa, vaan katsotaan kokonaisuutena ja proaktiivisesti otetaan esille asioita, joita asiakas ei itse huomaa”, Harju toteaa. 

Yritysasiakaspalvelun asiakaslähtöistä palvelua arvostaa muun muassa Coreful Oy:n omistaja Mari Laari, joka perusti organisaatiopsykologin palveluita tarjoavan yrityksensä hiljattain.

“Arvostan suuresti sitä, että minulle ei yritetty myydä mitään sellaista, jota en tarvitse, ja asiakaspalvelija tuntui oikeasti miettivän yritykseni etua”, Laari kertoo saamastaan palvelusta.

Laarille on tärkeää, että pankkiasioiden hoitaminen tuntuu inhimilliseltä ja että hän kokee pankin aidosti arvostavan häntä asiakkaana. 

“Palvelu tuntui inhimilliseltä ja välittävältä alusta lähtien, ja vaikka yritykseni on pieni, minulle tuli sellainen olo, että olen tärkeä asiakas”, Laari jatkaa. 

Digitaalinen asiointi sujuvoittaa kiireistä arkea 

Asiantuntijuuden ja henkilökohtaisen palvelun lisäksi monet asiakkaat arvostavat joustavuutta, jota esimerkiksi digitaalinen asiointi mahdollistaa.

“Digitaalinen asiointi helpottaa toimintaa, kun yrittäjät ovat kiireisiä. Kyllä tänä päivänä asiakkailta tulee enenevissä määrin palautetta että hyvä, kun ei tarvitse lähteä mihinkään”, asiakasneuvoja Paula Harju kertoo.

Vaikka palvelua annetaan etäyhteyksin, sen käytännönläheisyydestä ei lähdetä tinkimään.
“Mehän neuvomme asiakkaita ihan kädestä pitäen esimerkiksi toimeksiannon tekemisessä, että mistä klikkaat ja mistä kaikki löytyy. Eli tarjoamme myös käytännön apua”, Harju painottaa.