Korttireklamaatio

Kun teet korttiostoksia verkossa sinulta voidaan vahingossa tehdä tuplaveloitus, voit saada muun kuin tilaamasi tavaran tai lentoyhtiö, jonka lentoliput olet juuri ostanut, voi mennä konkurssiin. Sinulla on oikeus tehdä reklamaatio, ellet pidä maksukorttiveloitusta oikeana. Reklamaatio tarkoittaa, että voit pyytää korttiyhtiöltä maksun palautusta.

Voit reklamoida, jos

  • et ole saanut tilaamiasi tuotteita
  • saamasi tuote on virheellinen tai rikki
  • tapahtuma on veloitettu useaan kertaan
  • et ole hyväksynyt maksua
  • et tunnista maksukorttitapahtumaa
  • tuote ei vastaa tilattua.

Pyri aina ensin ratkaisemaan asia myyjän kanssa, jos kyseessä on myyjän sopimusrikkomus eli

  • tapahtuma on veloitettu useaan kertaan
  • et ole saanut tilaamiasi tuotteita
  • tuote ei vastaa tilattua.

Ellet pääse sopimukseen yrityksen kanssa, voit täyttää selvityspyyntölomakkeen. Lähetä kopio tilausvahvistuksesta, kuitista, mahdollisesta kirjeenvaihdosta yrityksen kanssa sekä mahdollinen rikosilmoitus selvityspyynnön liitteenä.

Täytä selvityspyyntölomake

Täytetyn selvityspyynnön voi palauttaa lähimpään Aktian konttoriin tai lähettää Aktian Korttiyksikköön postitse osoitteeseen: Aktia Pankki Oyj, Korttiyksikkö, PL 804, 00101 Helsinki. Laita kuoreen merkintä "Selvityspyyntö".

Ota huomioon, että

  • autovuokraamoilla on oikeus veloittaa maksamattomat tankkaukset ja sakot jälkikäteen
  • hotelleilla on oikeus veloittaa maksamattomat minibaariostot jälkikäteen.

 

Tutustu Aktian kortteihin