Tavoitat meidät helpommin kuin koskaan

Vastataksemme entistä paremmin asiakkaidemme nykyisiin ja tuleviin tarpeisiin, kehitämme uudenlaista palvelumallia. Panostamme erityisesti paikasta riippumattomissa digitaalisissa kanavissa tarjoamamme palvelun kehittämiseen ja tuomme neuvontapalvelumme entistä helpommin ja monipuolisemmin asiakkaidemme ulottuville.

Henkilökohtainen taloudellinen neuvonta

Puhelintapaamisessa
keskustelet asiakasneuvojan kanssa puhelimessa. Henkilöllisyytesi varmistetaan puhelun aluksi pankkitunnuksiesi avulla.

Verkkotapaamisessa
keskustelet asiakasneuvojan kanssa puhelimessa ja näet tietokoneeltasi keskusteluun liittyvää materiaalia.

Kasvotusten
voit tavata asiakasneuvojiamme konttoreissamme ja uudenlaisissa kohtaamispisteissämme. Lisätietoja kohtaamispisteistämme ja niiden palveluista löydät täältä.

Varaa itsellesi sopiva tapaamisaika asiakaspalvelusta puh. 010 247 010 (arkisin klo 8–20). Voit myös lähettää viestin Aktia Mobiilipankin tai verkkopankin viestitoiminnolla, niin otamme sinuun yhteyttä ajan sopimiseksi.

Päivittäinen pankkiasiointi

Useimmat päivittäiset pankkiasiat, kuten laskujen maksut ja tilisiirrot, sekä oman taloutesi päivittäisen seuraamisen hoidat helposti Aktia Mobiilipankissa tai verkkopankissa.

Laskujen maksaminen

Aktia Mobiilipankki
Älypuhelimessa tai tabletissa toimiva Aktia Mobiilipankki on helpoin ja nopein tapa maksaa laskusi. Kirjaudut sisään ja vahvistat maksut sormenjäljelläsi, Face ID:llä tai valitsemallasi PIN-koodilla. Puhelimesi kamera toimii viivakoodinlukijana, eikä sinun tarvitse näppäillä laskun tietoja.

Lue lisää ›

Verkkopankki
Tietokoneella käytössäsi on verkkopankki, johon kirjaudut pankkitunnuksillasi. Saat hyvän yleiskuvan taloudellisesta tilanteestasi ja hoidat laskunmaksut ja muut päivittäiset pankkiasiasi sujuvasti ja helposti kun sinulle sopii.

Lue lisää ›

Suoramaksusopimus
Monille laskuille voit myös tehdä suoramaksusopimuksen, jolloin huolehdimme puolestasi laskun maksamisesta automaattisesti eräpäivänä antamasi toimeksiannon mukaisesti.

Maksupalvelu
Hoidamme laskujen maksun tililtäsi eräpäivänä, kun postitat ne meille maksupalvelukuoressa.

Valtuutus
Henkilöt, jotka kokevat, etteivät pysty tai halua itse käyttää sähköisiä palveluita, voivat valtuuttaa valitsemansa henkilön hoitamaan määrätyt asiat puolestaan. Tämä henkilö voi olla esimerkiksi lähiomainen tai virallinen edunvalvoja. Lisätietoa valtuutuksen tekemisestä saat soittamalla asiakaspalveluun puh. 010 247 010 (arkisin klo 8-20).

Käteisnostot ja -talletukset

Käteistä saat nostettua Aktian kortillasi kaikista Otto- ja Nosto-automaateista sekä K-ruokakaupoista ja R-kioskeilta samalla kun käyt ostoksilla. Lue lisää ›

Tunnistautuminen Aktian palveluissa

Pankkipalveluiden turvallinen käyttö edellyttää, että pankki voi luotettavasti varmistua asiakkaan henkilöllisyydestä. Tähän käytämme Aktian pankkitunnuksia, joilla voit tunnistautua niin verkossa kuin puhelimitse tapahtuvan asioinnin yhteydessä. Myös mobiilipalveluissamme käytössä oleva sormenjälki-, PIN-koodi- ja kasvojentunnistukseen perustuva tunnistautuminen otetaan käyttöön pankkitunnuksien avulla.

Jos sinulla ei vielä ole Aktian pankkitunnuksia, varaa aika konttoriin ja ota tullessasi mukaan virallinen poliisiviranomaisen myöntämä henkilöllisyystodistus tai passi, niin laitetaan asia kuntoon.