Täydennä asiakastietosi ja varmista, että pankkipalvelusi toimivat jatkossakin

Jos asiakastietosi ovat tuntemistietojen osalta vielä päivittämättä, päivitä ne viipymättä omasta verkkopankistasi löytyvällä lomakkeella. Näin varmistat asiointisi jatkumisen entiseen tapaan. Huom. Mikäli emme saa lain edellyttämiä tietoja, maksuliikennettäsi voidaan rajoittaa.

Kysymme sinun parhaaksesi

Pankkien on lain* mukaan sekä tunnistettava asiakkaansa että tunnettava heidät pankkiasiointiin vaikuttavien asioiden osalta. Tunnistaminen tapahtuu yleensä hyväksymiemme virallisten henkilöllisyystodistusten avulla tai verkossa pankkitunnuksilla. Asiakkaan riittävä tunteminen taas edellyttää, että pankki kysyy tietyt laissa määritellyt asiat ja voit tutustua näihin tarkemmin Finanssivalvonnan nettisivuilla.

Kysymysten tarkoituksena on edesauttaa rahanpesun, terrorismin ja talousrikollisuuden torjumista. Viime kädessä kyse on siis sinunkin turvallisuudestasi.

Tuntemistietoihin liittyvissä kysymyksissä voit soittaa numeroon:

  • Henkilöasiakkaat: 010 247 010 (ark. klo 8-20)
  • Yritysasiakkaat: 010 247 6700 (ark. klo 8-18).

*Laki luottolaitostoiminnasta sekä Laki rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämisestä ja selvittämisestä

Oletko yritys tai yhteisöasiakas? Ohjeita lomakkeen täyttämiseen >>