Coronavirusets inverkan på skötseln av bankärenden

Som en följd av den utmanande situation coronaviruset medför erbjuder Aktias serviceställen i Helsingfors, Karis, Åbo och Vasa just nu kassatjänster enligt begränsade öppettider vardagar kl. 10-13. Aktias serviceställe i Borgå håller som följd av de utmaningar coronaviruset medför sina kassatjänster stängda tills vidare.

Aktias nätbank, mobilbank och andra digitala tjänster fungerar som normalt. Vi rekommenderar våra kunder att i första hand använda dessa kanaler för skötsel av dagliga bankärenden. För att minimera smittorisken för såväl kunder som personal, begränsar vi antalet samtidiga besökare i våra lokaler. Vi ber också våra kunder följa myndigheternas instruktioner och rekommendationer.

Vi har förlängt tidtallen för tömningen av bankfack med en månad. Till skillnad från tidigare meddelad tidtabell ska bankfacken tömmas t.o.m. 30.6.2020.

Läs mer

Esbo

Vi erbjuder

Banktjänster, Fastighetsförmedling, Försäkring

Öppettider

Rådgivningstjänster med tidsbokning.
Kontoret har hinderfri ingång.
Aktia Kundservice betjänar vardagar kl. 8-20 på nummer 010 247 010. När du har identifierat dig med Aktias nätbankskoder kan vi betjäna dig i många ärenden per telefon.

Adress

Västanvindsgränd 3., 02100 Esbo.

Personal

Charlotte Duncker, Premium Banker Pauliina Ilvessalo, Account Manager
Heidi Joutsenlahti, Premium Banker Piia Kemppi, Sales Manager
Lauri Leppo, Sales Manager Marianne Lindholm, Account Manager
Corinna Nemlander, Account Manager Brita Nummelin, Premium Banker
Ramona Ranki, Senior Manager Melissa Reunanen, Sales Manager
Lena Riska, Account Manager Sofie Roschier, Sales Manager
Wilhelm Törrönen, Customer Advisor
 
Aktia Kundservice har tagit en automatisk servicemeny (IVR) och återuppringning i bruk. Den automatiska servicemenyn fungerar på nummer 010 247 010. Läs mera.