Miten voimme olla avuksi?

Onko sinulla kysyttävää palveluistamme tai tuotteistamme? Täältä löydät tavallisimmat kysymykset ja vastaukset. Vasemmasta valikosta löydät tavallisimmat kysymykset tuotekategorian mukaan. Voit myös käyttää nettisivujemme hakutoimintoa – löydät hakukentän sivun oikeasta yläkulmasta. Kirjoita kenttään etsimäsi aihe/sana ja klikkaa suurennuslasia.

Top 5 - Useimmin kysytyt kysymykset

1. Verkkopalvelutunnukseni menivät lukkoon – mitä teen?

Soita Aktian asiakaspalveluun, puh. 010 247 010 (arkisin 8–20). Vaihtoehtoisesti voit myös odottaa seuraavaan arkipäivään, jolloin tunnukset aukeavat automaattisesti.

2. Mikä on katevaraus?

Katevaraus tarkoittaa, että veloittaja (myyjä) varaa tietyn summan kortilta myöhempää veloitusta varten. Katevarauksen tarkoituksena on tarkistaa, että tilillä on riittävästi rahaa ostoksen maksamiseen.

3. Miten voin tilata uuden tunnusluvun korttiini?

Kirjaudu Aktian verkkopankkiin ja valitse kohta "Kortit ja käyttölainat" -> "Korttipalvelut" -> "Tilaa uusi PIN-koodi". Veloitamme uudesta PIN-koodista hinnaston mukaisen palvelumaksun.

4. Milloin asiakaspalveluun kannattaa soittaa?

Voit nykyään hoitaa suurimman osan pankkiasioista helposti ja nopeasti soittamalla asiakaspalveluun tai lähettämällä meille viestin verkkopankin viestitoiminnon kautta. Asiakaspalvelumme ruuhkaantuu yleensä maanantai- ja tiistai-aamupäiväisin sekä puolen kuun ja kuun vaihteen aikaan. Jos asiasi ei ole kiireellinen, voit jättää meille soittopyynnön ja olemme sinuun yhteydessä.

5. Miksi pankki pyytää minua täyttämään asiakkaiden tuntemistietolomakkeen?

Pankeilla ja finanssilaitoksilla on lainsäädäntöön perustuva velvollisuus tunnistaa ja tuntea asiakkaansa (laki luottolaitostoiminnasta sekä laki rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämisestä ja selvittämisestä). Meillä tulee olla riittävät tiedot asiakkaasta, asiakkaan liiketoiminnasta, edustajista, omistajista, tosiasiallisista edunsaajista ja verostatuksesta.

Pankkien velvollisuus on estää palveluiden väärinkäytökset sekä sellainen liiketoiminta, joka liittyy rahanpesuun, terrorismin rahoittamiseen ja talousrikoksiin. Esitämme erilaisia kysymyksiä asiakkaan tuntemiseksi ja tunnistamiseksi, jotta meillä olisi ajantasaiset tiedot asiakassuhteen aikana ja pankkiasiointi olisi turvallista. Voidaksemme tarjota juuri sinun tilanteeseesi sopivaa taloudellista neuvonantoa ja laadukkaita palveluita, on tärkeää, että meillä on ajantasaiset tiedot sinusta ja toiminnastasi.

Varmistaaksemme tietojesi pysymisen ajantasaisina esitämme sinulle kysymyksiä asiakassuhteen alussa sekä myöhemmin asioidessasi kanssamme konttorissa, verkkopankissa tai puhelimessa.

Lue lisää asiakkaan tuntemisesta.

Asiakaspalvelu

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi vasemmalla olevista linkeistä? Soita asiakaspalveluumme, niin autamme sinua. Alla olevasta valikosta löydät kaikki tarvitsemasi puhelinnumerot ja asiakaspalveluiden aukioloajat.

Asiakaspalvelumme ruuhkaantuu yleensä maanantai- ja tiistai-aamupäiväisin sekä puolen kuun ja kuun vaihteen aikaan. Jos asiasi ei ole kiireellinen, voit jättää meille soittopyynnön ja olemme yhteydessä sinuun viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Turvallisuutesi ja pankkisalaisuuden säilymisen vuoksi pyydämme sinua aina tunnistautumaan verkkopankkitunnuksillasi hoitaessasi pankkiasioitasi, näin pystymme myös palvelemaan sinua laajemmin.

Asiakaspalvelu puh. 010 247 010 (ark. klo 8-20)

Asioinnin aiheet:

Valinta 1: Maksukortit
Valinta 2: Verkkopankkiasiat
Valinta 3: Laina-asiat
Valinta 4: Säästämisen asiat
Valinta 5: Muu pankkiasiat
Valinta 6: Puheluiden hintatiedot

Asiakaspalvelu ja ajanvaraus konttoriin (ark. 8-20) 010 247 010
Verkkopankin sulkupalvelu 24 h 020 333
Korttien sulku 24 h 0800 0 2477

 

Soita meille

Yritysasiakaspalvelu

Yritysasiakaspalvelu ja yritysverkkopankin käyttäjätuki (ark. 8-18) 010 247 6700
Verkkopankin sulkupalvelu 24 h 020 333
Korttien sulku 24 h 0800 0 2477

Vakuutuspalvelut

Soittamalla vakuutuspalveluun voit tehdä muutoksia vakuutuksiisi tai lisätä lisäturvia kotivakuutukseen. Jos haluat irtisanoa vakuutuksesi, irtisanominen tulee tehdä kirjallisesti, esim. verkkopankin viestitoiminnon kautta.

Vakuutuspalvelut, henkilöasiakkaat (ark. 8-18) 010 247 7099
Vahinkoilmoitus, henkilöasiakkaat (ark. 8.30-16.30) 010 550 2071
Vakuutuspalvelut, yritysasiakkaat (ark. 8.30-16.30) 010 550 2004
Hätäpalvelu vahinkoasioissa 24 h 010 550 2072

Poikkeavat aukioloajat

Tarkista asiakaspalvelun poikkeavat aukioloajat tästä.