Ohjeita

Aktia Mobiilipankki mahdollistaa raha-asioiden hoitamisen ajasta ja paikasta riippumatta - silloin kun se sinulle sopii. Aktia Mobiilipankissa voit helposti mm. maksaa laskuja, tarkastella tili- ja saldotietoja, tehdä rahastomerkintöjä tai hakea käyttölainaa.

Käyttöönotto

Sormenjälkitunnistus

Laskun maksaminen

 

Usein kysytyt kysymykset

Olen unohtanut verkkopankkitunnusteni käyttäjätunnuksen 

Käyttäjätunnuksesi voit tarkistaa soittamalla Aktian asiakaspalveluun puh. 010 247 010 (arkisin klo 8-20), mikäli sinulla on käytössäsi jonkin toisen suomalaisen pankin verkkopankkitunnukset. Käyttäjätunnuksesi voit tarkistaa myös verkkopankkisi avauksen yhteydessä saamastasi verkkopankkisopimuksesta tai asioimalla lähimmällä Aktian konttorilla kassapalveluiden aukioloaikoina. Tarkistathan konttoreiden aukioloajat täältä: https://www.aktia.fi/fi/konttorit-ja-asiointi/konttorit

Olen unohtanut verkkopankkitunnusteni salasanan

Salasanan voit nollata soittamalla Aktian asiakaspalveluun puh. 010 247 010 (arkisin klo 8-20) tai asioimalla lähimmässä Aktian konttorissa kassapalveluiden aukioloaikoina. Salasanan tulee koostua 6-8 merkistä ja sisältää numeroita sekä isoja ja pieniä kirjaimia. Tarkistathan konttoreiden aukioloajat täältä: https://www.aktia.fi/fi/konttorit-ja-asiointi/konttori

Olen hukannut avainlukulistani

Uuden avainlukulistan voit tilata Aktian asiakaspalvelusta puh. 010 247 010 (arkisin klo 8-20). Uuden listan voit myös hakea lähimmältä Aktian konttorilta kassapalveluiden aukioloaikoina. Tarkistathan konttoreiden aukioloajat täältä: https://www.aktia.fi/fi/konttorit-ja-asiointi/konttorit

Olen unohtanut Mobiilipankin PIN-koodin

Käytän vanhaa Aktia Mobiilipankkia, en ole vielä päivittänyt uutta versiota: Paina "unohtunut PIN-koodi" linkkiä sovelluksen kirjautumisnäkymässä. Varmistuskysymysten jälkeen sovellus palautetaan alkutilaan, jonka jälkeen voit aktivoida sovelluksen uudestaan ja valita mieleisesi PIN-koodin. Huomaathan, että tähän tulet tarvitsemaan käyttäjätunnustasi, salasanaasi sekä avainlukulistaasi.

Olen päivittänyt uuden version Aktia Mobiilipankista 4.12.2018 jälkeen ja vahvistan maksut PIN-koodilla ja sormenjäljellä: Poista sovellus ja lataa se uudellen puhelimesi Google Play Kaupasta tai App Storesta. Ota sovellus uudelleen käyttöön Aktian verkkopankkitunnuksilla ja avainlukukortilla.

Mitä jos laitteeni katoaa?

Mikäli laitteesi katoaa, soita välittömästi sulkupalveluun puh. +358 20 333 ja sulje verkkopankkitunnuksesi.

Voiko Aktia Mobiilipankkia käyttää ulkomailla?

Kyllä voi. Muista kuitenkin ladata sovellus Suomessa.