Gå vidare till innehållet Gå vidare till chatten
I Aktias namn skickas falska meddelanden enligt vilka mottagaren har beviljats en ersättning via Kanta-systemet

Klicka inte på länken i meddelandet utan radera meddelandet! Läs mer 

Aktias identifieringstjänst fungerar igen normalt

Aktias identifieringstjänst fungerar igen normalt

Den 24 januari 2023 Kundmeddelanden

I samband med en systemuppdatering uppstod en störning i Aktias identifieringstjänst under cirka en timme på tisdag 24.1.2023. Störningen upptäcktes och åtgärdades snabbt. Störningen påverkade alla tjänster som kräver stark autentisering, utom nätbanken. På grund av störningen kunde Aktias kunder under en begränsad tid se andra personers uppgifter då de loggade in i identifieringstjänsten.

Aktia är i kontakt med alla kunder som berörts av händelsen. Vi beklagar det inträffade djupt.

Vi uppdaterar meddelandet med mer information snarast möjligt.