Smidigare kundservice tack vare nya telefonfunktioner

8.1.2015

Aktia Kundservice tar 8.1.2015 i bruk automatisk servicemeny (IVR) och återuppringning. Den automatiska servicemenyn effektiverar kundbetjäningen, eftersom kunden genast styrs till rätt plats. Det betyder också att kunderna inte behöver köa i telefonen. Om samtalet inte kan besvaras genast sparas kundens telefonnummer och kundrådgivaren ringer upp senare. 

 
Den automatiska servicemenyn kommer endast att vara i bruk på nummer 010 247 010. 


Hur fungerar servicen? 

När kunden ringer upp Kundservice spelas ett meddelande upp och kunden får först välja språk (finska eller svenska). Efter språkvalet väljer kunden samtalets tema bland fyra alternativ: betalkort, nätbanken, övriga bankärenden eller tidsbokning eller begäran att kontoret ringer upp. Kunden kan identifiera sig och därefter styrs samtalet till vår specialist. Om kunden inte väljer något styrs samtalet direkt till kundbetjäningen. 
 
Tack vare återuppringningen behöver kunderna inte längre köa i telefonen. Om vi inte kan svara genast får kunden möjlighet att spara sitt telefonnummer och kundrådgivaren ringer upp kunden så snart som möjligt. Enligt Aktias servicelöfte strävar vi efter att återkomma till saken under samma dag eller senast följande vardag. 
 
Tillbaka till kundmeddelanden