Usein kysytyt kysymykset (FAQ)

Täältä löydät yleisimmät kysymykset ja vastaukset Aktia Wallet -palvelusta.

Voinko estää verkko-ostosten teon kortillani?

Kyllä. Voit rajata verkko-ostokset pois samalla tavalla kuin maantieteelliset alueet.

En näe Aktia Wallet -logoa maksuvaihtoehtona muiden pankkilogojen rinnalla?

Tarkista, että olet ottanut Wallet-varmenteen käyttöön Aktia Wallet -sovelluksen valikon kautta. Kohdassa "Wallet-varmenne" tulisi näkyä että "Maksujen vahvistus" on aktivoitu.

Käyttääksessi Wallet-varmennetta sinun tulee olla vahvasti tunnistautunut suomalaisilla verkkopankkitunnuksilla Aktia Walletissa. Mikäli et ole aiemmin tunnistautunut vahvasti, Walletvarmenteen aktivointiprosessi ohjaa sinut tunnistautumaan.

Voinko edelleen käyttää Aktian verkkopankkitunnuksia?

Kyllä voit. Wallet-varmenne on kuitenkin kätevä vaihtoehto paperisille tunnuksille.

Olen valinnut verkkokaupassa Aktia Wallet -logon, mutta en saa puhelimeeni ilmoitusta ostoksesta.

Varmista, että olet hyväksynyt push-ilmoitukset puhelimesi asetuksissa. Vaikka et saakaan ilmoitusta varmennettavasta tapahtumasta voit kuitenkin hyväksyä ostoksen Aktia Walletissa. Valitse sovelluksen valikosta kohta "Wallet-varmenne" ja paina "Maksujen vahvistus".

Millä korteilla Wallet-varmenne toimii?

Wallet varmenne toimii kaikilla Visa -korteilla (Verified by Visa -palvelu on jo tuttu asiakkaille) sekä suurimmalla osalla Mastercard -korteista (Gold Credit & Business). World Elite Mastercard -korttien osalta Mastercard SecureCode -palvelu tulee käyttöön vasta myöhemmin.

Olen unohtanut Wallet pääsykoodini – miten toimin?

Voit vaihtaa Wallet pääsykoodisi sovelluksesta valitsemalla 'En muista pääsykoodia'.

Olen unohtanut Wallet-varmennekoodin – miten toimin?

Voit vaihtaa Wallet-varmennekoodin sovelluksesta. Valitse "Wallet-varmenne" sivuvalikon kohdasta 'Maksujen vahvistus'. Aukeavasta näkymästä löydät erilaisia asetuksia. Valitse 'Muuta Walletvarmennekoodiasi'.

Mastercard otti minuun yhteyttä sähköpostitse/puhelimitse tiliini liittyen. Vaikuttaa siltä, että kyseessä on petos tai kalasteluyritys. Miten toimin?

Mikäli huomaat jotain epäilyttävää, suosittelemme että otat yhteyttä Mastercardin nettipetoksia käsittelevään ryhmään sähköpostilla osoitteeseen: Stoplt@mastercard.com