Gå vidare till innehållet Gå vidare till chatten
Falska meddelanden har skickats ut i Aktias namn - i meddelandet ombeds mottagaren logga in på kundkontot

Klicka inte på länken i meddelandet utan radera meddelandet! Läs mer

I Aktias namn skickas falska meddelanden där mottagaren ombeds logga in på kundkotot

I Aktias namn skickas falska meddelanden där mottagaren ombeds logga in på kundkotot

Den 15 augusti 2025 Kundmeddelanden

Falska meddelanden har skickats ut i Aktias namn. I meddelandet ombeds mottagaren logga in i kundkontot. Klicka inte på länken i meddelandet utan radera meddelandet!

Kom ihåg att Aktia aldrig frågar efter konto- och kortnummer eller bankkoder, säkerhetstal eller personbeteckningar per e-post eller sms. Vi ber inte heller mottagaren att göra kontogireringar per sms eller e-post.

Ställ dig kritiskt till e-post, sms och telefonsamtal som är misstänksamma. Klicka inte heller på misstänksamma länkar och ange inte dina bankuppgifter på misstänksamma webbplatser. Om du misstänker att ett meddelande du fått inte är äkta, kontakta vår kundservice.

Om du misstänker att dina bankkoder har kommit i händerna på en tredje part, ska du meddela vår kundservice om saken omedelbart. Om kötiden är lång eller du upptäcker saken utanför öppettiderna, meddela nätbankens spärrtjänst på numret 020 333 (24h), från utlandet +358 20 333.

Läs mer om hur du sköter dina ärenden tryggt