Mobiilipankki

Mobiilipankki on turvallinen, nopea ja vaivaton tapa hoitaa päivittäisiä pankkiasioitasi missä ikinä liikutkin. Helppokäyttöinen ja maksuton sovellus toimii kännykässäsi, jossa on iOS- ja Android -käyttöjärjestelmä.

Mobiilipankki mahdollistaa muun muassa laskujen maksamisen, tilitietojen tarkastelun ja rahastomerkintöjen tekemisen kännykälläsi. Arjen kiireessä raha-asioiden hoitamistasi nopeuttaa kirjautuminen Mobiilipankkiin sormenjälkikitunnistuksella tai valitsemallasi PIN-koodilla. Laskujen maksaminenkin käy kätevästi käyttämällä valmiiksi tallentamiasi maksupohjia tai viivakoodin skannaustoiminnon avulla.

Mitä Mobiilipankissa voi tehdä?

  • Tilit: Tarkista tiliesi saldot ja tilitapahtumat milloin vain.
  • Tilisiirrot: Tee tilisiirtoja omien tiliesi välillä tai siirrä rahaa tilinumerolla.
  • Laskut: Maksa laskuja syöttämällä tiedot, kopioimalla aiemmat saajatiedot tai lue laskun viivakoodi puhelimen kameraa hyödyntäen. Myös verkkopankissa tallentamasi maksupohjat ovat käytössäsi Mobiilipankissa.
  • E-laskut: Tee uusia e-laskusopimuksia ja hyväksy saapuneita e-laskuja.
  • Sijoitukset ja rahastot: Tee rahastomerkintöjä ja seuraa sijoitustesi kehitystä.
  • Viestit: Viestittele turvallisesti pankin asiakaspalvelun kanssa.
  • Helppo sisäänkirjautuminen: Kirjaudu valintasi mukaan sormenjäljellä tai PIN-koodilla.

Käyttöönotto

Mobiilipankin käyttöön tarvitset Aktian verkkopankkitunnukset. Ensimmäisen kirjautumisen jälkeen voit halutessasi ottaa käyttöön kirjautumisen sormenjäljellä tai itse valitsemallasi PIN-koodilla.

Laitteistovaatimukset

Mobiilipankin lataaminen ja toimivuus edellyttävät älypuhelimessasi vähintään iOS 9.0 tai Android 5.0 – käyttöjärjestelmää (tai näitä uudemmat versiot).

 

Usein kysyttyä

Mikä on Aktian Mobiilipankki ja mitä toimintoja siellä on?

Mobiilipankki on päivittäisten pankkiasioiden hoitamiseen suunniteltu helppokäyttöinen sovellus, joka toimii iOS- ja Android-käyttöjärjestelmillä. Voit ladata Mobiilipankin sovelluskaupastasi: Google Play Mobiilipankki mahdollistaa mm. laskujen maksamisen, tilitietojen katselun ja rahastomerkinnän tekemisen kännykälläsi. Sovelluksen kautta on myös mahdollista lukea ja lähettää Asiakaspostia. Laskujen maksaminen onnistuu paitsi perinteiseen tapaan tilitietojen perusteella, myös kätevän viivakoodin skannaustoiminnon avulla. 

Mitä Mobiilipankin käyttö maksaa ja kuka voi sen ottaa käyttöön?

Käyttö sisältyy verkkopankkisopimuksen hintaan ja tarjoaa helpon tavan hoitaa pankkiasioitasi arjen keskellä. Käyttöönotto edellyttää älypuhelinta iOS tai Android -käyttöjärjestelmällä ja internetyhteyden. Tiedot tietoliikennemaksuista saat omalta operaattoriltasi.

Mitä Mobiilipankin käyttöä varten tarvitaan?

Mobiilipankin käyttäjällä tulee olla Aktian verkkopankkitunnukset. Mobiilipankki toimii iOS 9.0 tai Android 5.0 – käyttöjärjestelmillä tai näitä uudemmilla versioilla. Muilla mobiililaitteilla, joissa on internetyhteys, voidaan käyttää Aktian verkkopankkia osoitteessa www.aktia.fi/verkkopankki tai verkkopankin mobiiliversiota osoitteessa m.aktia.fi.

Minulla on puhelimessani muu kuin iOS- tai Android -käyttöjärjestelmä. Voinko käyttää Mobiilipankkia?

Mobiilipankki on ladattavissa vain Apple Storesta tai Google Playsta. Muiden käyttöjärjestelmien kohdalla on käytettävissäsi verkkopankki tai verkkopankin mobiiliversio, jonka löydät osoitteesta m.aktia.fi.

Jos otan Mobiilipankin sormenjälki- tai PIN -tunnistuksen käyttööni, voinko heittää tunnuslukutaulukon pois?

Et voi. Avaintunnustaulukon turvalukuja kysytään tietyissä toiminnoissa, joissa vaaditaan lisätunnistautumista. Turvalukuja tarvitset myös kirjauduttaessa normaaliin verkkopankkiin tai asioidessasi puhelimitse asiakaspalvelun kanssa.

Mitä hyödyn Mobiilipankin käytöstä?

Mobiilipankissa on käytetyimmät päivittäiset pankkipalvelut, johon on nopea kirjautua, näet yhdessä näkymässä tiliesi saldot ja pysyt ajan tasalla rahatilanteestasi.