Coronavirusets inverkan på skötseln av bankärenden

Som en följd av den utmanande situation coronaviruset medför erbjuder Aktias serviceställen i Helsingfors, Karis, Åbo och Vasa just nu kassatjänster enligt begränsade öppettider vardagar kl. 10-13. Aktias serviceställe i Borgå håller som följd av de utmaningar coronaviruset medför sina kassatjänster stängda tills vidare.

Aktias nätbank, mobilbank och andra digitala tjänster fungerar som normalt. Vi rekommenderar våra kunder att i första hand använda dessa kanaler för skötsel av dagliga bankärenden. För att minimera smittorisken för såväl kunder som personal, begränsar vi antalet samtidiga besökare i våra lokaler. Vi ber också våra kunder följa myndigheternas instruktioner och rekommendationer.

Vi har förlängt tidtallen för tömningen av bankfack med en månad. Till skillnad från tidigare meddelad tidtabell ska bankfacken tömmas t.o.m. 30.6.2020.

Läs mer

Västra Nyland

Vi erbjuder

Banktjänster, Fastighetsförmedling, Försäkring

Öppettider

Kassatjänster vard. kl. 10-13. I andra ärenden betjänar vi dig med tidsbokning enligt överenskommelse.
Kunddator till förfogande under kontorets öppethållningstider. Kontoret har hinderfri ingång.
Aktia Kundservice betjänar vardagar kl. 8-20 på nummer 010 247 010. När du har identifierat dig med Aktias nätbankskoder kan vi betjäna dig i många ärenden per telefon.

Adress

Köpmansgatan 10, 10300 Karis

Personal

Jeannette Andersson, Account Manager Camilla Bäckman, Premium Banker
Eija Kajander, Account Manager Teemu Kytöpuro, Account Manager
Kristian Pettersson, Premium Banker Marja Saari, Account Manager
Magnus Stenman, Senior Manager
 
Aktia Kundservice har tagit en automatisk servicemeny (IVR) och återuppringning i bruk. Den automatiska servicemenyn fungerar på nummer 010 247 010. Läs mera.