Coronavirusets inverkan på skötseln av bankärenden

Som en följd av den utmanande situation coronaviruset medför erbjuder Aktias serviceställen i Helsingfors, Karis, Åbo och Vasa just nu kassatjänster enligt begränsade öppettider vardagar kl. 10-13. Aktias serviceställe i Borgå håller som följd av de utmaningar coronaviruset medför sina kassatjänster stängda tills vidare.

Aktias nätbank, mobilbank och andra digitala tjänster fungerar som normalt. Vi rekommenderar våra kunder att i första hand använda dessa kanaler för skötsel av dagliga bankärenden. För att minimera smittorisken för såväl kunder som personal, begränsar vi antalet samtidiga besökare i våra lokaler. Vi ber också våra kunder följa myndigheternas instruktioner och rekommendationer.

Vi har förlängt tidtallen för tömningen av bankfack med en månad. Till skillnad från tidigare meddelad tidtabell ska bankfacken tömmas t.o.m. 30.6.2020.

Läs mer

Åbo

Vi erbjuder

Privatbank, Banktjänster, Fastighetsförmedling, Försäkring

Öppettider

Kassa och rådgivningstjänster vardagar kl. 10-13.
Kunddator finns till förfogande i kontoret kl. 10-16.30 (fre kl. 10-15.30). Kontoret har hinderfri ingång.
Aktia Kundservice betjänar vardagar kl. 8-20 på nummer 010 247 010. När du har identifierat dig med Aktias nätbankskoder kan vi betjäna dig i många ärenden per telefon.

Adress

Universitetsgatan 15, 20100 Åbo

Personal

Nina Ahlbäck, kundrådgivare Jussi Lahti, försäljningschef
Heidi Mäkinen, kontaktchef Christer Nyback, regiondirektör
Åsa Rehnstrand, Account Manager Eija Seppänen, placeringsrådgivare
Antti Sokka, Premiumbankir Kimmo Sui, Premiumbankir
Sari Varjonen, kundansvarig Labinot Veseli, kontaktchef
Maritta Virtanen, kundansvarig
 
Aktia Kundservice har tagit en automatisk servicemeny (IVR) och återuppringning i bruk. Den automatiska servicemenyn fungerar på nummer 010 247 010. Läs mera.