Kundservice

Ta kontakt

Privatkunder

Kundservice och tidsboknings till kontoret (vard. 8-20)

Ärenden

  • Välj 1: Betalkort
  • Välj 2: Nätbanksärenden
  • Välj 3: Låneärenden
  • Välj 4: Sparaärenden
  • Välj 5: Övriga banktjänster
  • Välj 6: Telefonsamtalens prisuppgifter
tfn 010 247 010

Nätbankens spärrtjänst 24 h

tfn 020 333

Spärrtjänst för kort 24 h

Företagskundservice

Avvikande öppettider

Kundservice avvikande öppettider under helgdagarna 2020

  • 5.12. kl 8-18
  • 6.12. Självständighetsdagen stängt
  • 23.12. kl. 8-17
  • 24.12. Julafton stängt
  • 25.12. Juldagen stängt
  • 26.12. Annandag jul stängt
  • 27.12. kl. 8-18
  • 30.12. kl. 8-18
  • 31.12. Nyårsafton kl. 8-16
  • 1.1.2020 Nyårsdagen stängt
  • 2.-3.1.2020 kl. 8-18
  • 6.1.2020 Trettondag stängt

Företagskundservice avvikande öppettider under helgdagarna 2020

  • 5.12. kl. 8-18
  • 6.12. Självständighetsdagen stängt
  • 24.-26.12. kontoren och kundservice stängt
  • 27.-30.12. kl. 8-17
  • 31.12. kontoren kl. 10-13 och kundservice kl. 8-16
  • 1.1. kontoren och kundservice stängt
  • 2.-3.1. företagskundservice kl. 8-17

Visste du att…

Hittade du inget svar på din fråga via länkarna till vänster? Ring till vår kundservice, så hjälper vi dig. I menyn ovanför hittar du alla telefonnummer du behöver samt kundservicens öppettider.

Det är rusning i vår kundservice främst måndag och tisdag förmiddagar samt i medlet och i slutet av månaden.

För att garantera din trygghet och banksekretess ber vi dig alltid identifiera dig med dina nätbankskoder när du sköter dina bankärenden, då kan vi också betjäna dig i flera ärenden.

Ge respons

Vi värdesätter all respons vi får. Responsen som våra kunder ger oss stöder utveckling av vår verksamhet och vi siktar på att vi i fortsättningen kan erbjuda dig ännu bättre tjänster. Så här hanterar vi din respons

Responsblankett

Du kan ge oss allmän respons om vår verksamhet genom att fylla i denna blankett. Observera att med denna blankett hanteras inte uppdrag som gäller personliga bank- eller försäkringsärenden, förfrågningar eller reklamationer.

Ge respons

Reklamationer och personliga bankärenden

Vi betjänar dig i ärenden som gäller dina personliga bank- och försäkringsärenden, förfrågningar och reklamationer via nätbanken och den skyddade meddelandefunktionen i Aktia Mobilbank.

Logga in i nätbanken

Respons till myndigheter

Om det är fråga om kundrespons eller reklamationer ber vi dig i första hand kontakta din egen bank. Om du inte är nöjd med den lösning som banken ger kan du kontakta instanser som är oberoende av banken. Läs mer