Ta kontakt

Privatkunder

Kundservice och tidsboknings till kontoret (vard. 8-20, lör. 10-17, sön. 10-15)

Ärenden

  • Välj 1: Betalkort
  • Välj 2: Nätbanksärenden
  • Välj 3: Låneärenden
  • Välj 4: Sparaärenden
  • Välj 5: Övriga banktjänster
  • Välj 6: Telefonsamtalens prisuppgifter
tfn 010 247 010

Nätbankens spärrtjänst 24 h

tfn 020 333

Spärrtjänst för kort 24 h

Företagskundservice

Avvikande öppettider

Kundservice avvikande öppettider under helgdagarna 2020

  • 9.4. kl 8-14
  • 10.4. långfredag stängt
  • 13.4. 2. påskdagen stängt
  • 30.4. valborgsafton kl. 8-18
  • 1.5. första maj stängt
  • 21.5. kristi himmelsfärdsdag stängt
  • 31.5. stängt
  • 18.6. kl 8-18
  • 19.6. midsommarafton stängt
  • 20.6. midsommardagen stängt
  • 21.6. stängt
  • 31.10. stängt
  • 6.12. Självständighetsdagen stängt
  • 24.12. Julafton stängt
  • 25.12. Juldagen stängt
  • 26.12. Annandag jul stängt
  • 27.12. stängt
  • 31.12. Nyårsafton kl. 8-14
  • 1.1.2021 Nyårsdagen stängt
  • 6.1.2021 Trettondag stängt

Företagskundservice avvikande öppettider under helgdagarna 2020

  • To 9.4. skärtorsdag kl 9-16
  • Pe 10.4.långfredag stängt          
  • Ma 13.4. 2. påskdagen stängt
  • Pe 1.5. första maj stängt
  • To 21.5. kristi himmelsfärdsdag stängt
  • Pe 19.6. midsommarafton stängt
  • 6.12. självständighetsdagen stängt
  • To 24.12. julafton stängt
  • Pe 25.12. juldagen stängt
  • 26.12. annandag jul stäng
  • Ti 31.12. nyårsafton kl 9-16
  • Pe 1.1.2021 nyårsdagen stängt
  • Ke 6.1.2021 trettondag stängt

Visste du att…

Hittade du inget svar på din fråga via länkarna till vänster? Ring till vår kundservice, så hjälper vi dig. I menyn ovanför hittar du alla telefonnummer du behöver samt kundservicens öppettider.

Det är rusning i vår kundservice främst måndag och tisdag förmiddagar samt i medlet och i slutet av månaden.

För att garantera din trygghet och banksekretess ber vi dig alltid identifiera dig med dina nätbankskoder när du sköter dina bankärenden, då kan vi också betjäna dig i flera ärenden.

Ge respons

Vi värdesätter all respons vi får. Responsen som våra kunder ger oss stöder utveckling av vår verksamhet och vi siktar på att vi i fortsättningen kan erbjuda dig ännu bättre tjänster.

Så här hanterar vi din respons

Responsblankett

Du kan ge oss allmän respons om vår verksamhet genom att fylla i denna blankett. Observera att med denna blankett hanteras inte uppdrag som gäller personliga bank- eller försäkringsärenden, förfrågningar eller reklamationer.

Ge respons

Reklamationer och personliga bankärenden

Vi betjänar dig i ärenden som gäller dina personliga bank- och försäkringsärenden, förfrågningar och reklamationer via nätbanken och den skyddade meddelandefunktionen i Aktia Mobilbank.

Logga in i nätbanken

Respons till myndigheter

Om det är fråga om kundrespons eller reklamationer ber vi dig i första hand kontakta din egen bank. Om du inte är nöjd med den lösning som banken ger kan du kontakta instanser som är oberoende av banken.

Ge respons till myndigheter