Din kundrelation

 

Här kan du göra begäran om ändring i din sammanslutnings eller ditt företags nuvarande tjänster och öppna nya tjänster. Nedan hittar du närmare information om dessa elektroniska uppdrag. I andra ärenden kan du kontakta vår företagskundservice.

 

Kort   Kort
 

Business Debit -kortansökan

För att beställa ett nytt Business Debit-kort behöver du:

  • FO-numret
  • Personbeteckningar och kontaktuppgifter för avtalets undertecknare och kommande kortinnehavare
  • Om företagets eller sammanslutningens firmateckningsrätt är delad behövs personbeteckningar och e-postadresser för båda personerna som har firmateckningsrätt för att beställa kortet
  • Kopior av de kommande kortinnehavarnas identitetsbevis (pass eller identitetskort)

Alla parter får ett meddelande per e-post när avtalen är färdiga att undertecknas elektroniskt.

 

Fyll i ansökan

Business Credit -kortansökan

För att beställa ett nytt Business Credit-kort behöver du:

  • FO-numret
  • Personbeteckningar och kontaktuppgifter för avtalets undertecknare och kommande kortinnehavare
  • Om företagets eller sammanslutningens firmateckningsrätt är delad behövs personbeteckningar och e-postadresser för båda personerna som har firmateckningsrätt för att beställa kortet
  • Kopior av de kommande kortinnehavarnas identitetsbevis (pass eller identitetskort)
  • Företagets senaste bokslut:
    • Det senaste officiella bokslutet
    • Innevarande räkenskapsperiods bokföringskörning (resultat och balans), om det gått mer än 6 månader sedan det föregående bokslutet

Alla parter får ett meddelande per e-post när avtalen är färdiga att undertecknas elektroniskt.

 

Fyll i ansökan

Ändring av kreditgräns

För att ändra kreditgränsen behöver du:

  • FO-numret
  • Personbeteckningar och kontaktuppgifter för avtalets undertecknare
  • Företagets senaste bokslut:
    • Det senaste officiella bokslutet
    • Innevarande räkenskapsperiods bokföringskörning (resultat och balans), om det gått mer än 6 månader sedan det föregående bokslutet 

Alla parter får ett meddelande per e-post när avtalen är färdiga att undertecknas elektroniskt.

 

Fyll i ansökan

Avsluta kort

För att avsluta kortet behöver du:

  • FO-numret
  • Uppgifter om kortet som ska avslutas

De som har firmateckningsrätt i företaget eller sammanslutningen, alternativt kortinnehavaren själv kan begära att kortet avslutas. Du ska identifiera dig med dina nätbankskoder när du skickar en blankett om att avsluta kortet.

Fyll i ansökan

 

  Konto
 

Öppna nytt företagskonto

För att öppna ett nytt företagskonto behöver du:

  • FO-numret
  • Personbeteckningar och kontaktuppgifter för avtalets undertecknare (som har firmateckningsrätt i företaget eller sammanslutningen) och kommande kontoanvändare
  • Kopior av de kommande kontoanvändarnas identitetsbevis (pass eller identitetskort)

De som undertecknar för företaget får ett meddelande per e-post när avtalen är färdiga att undertecknas elektroniskt.

De som använder nätbanken får ett meddelande per e-post när nätbanksavtalen är färdiga att undertecknas elektroniskt.

Öppningsavgiften för kontot är 100,00 €.

 

Fyll i ansökan

Avsluta konto

För att avsluta ett konto behöver du:

  • FO-numret
  • Kontonumret på kontot som ska avslutas
  • Kontonumret på det konto som du vill att saldot på kontot som ska avslutas överförs till

De som har firmateckningsrätt i företaget eller sammanslutningen kan begära att kontot avslutas.

Kontakta kundstöden om saldot på kontot som ska avslutas överförs till ett konto i en utländsk bank.

 

Fyll i ansökan

 

 

 

Vi hjälper dig gärna

Företagskundservice svarar på dina frågor vardagar klockan 8–18 (på sommaren tills 4.8.2019 kl. 8.00-16.30.) på numret 010 247 6700.

Du kan även lämna kontaktbegäran genom att fylla i blanketten >>